Tesla omanikud peavad maksma sama vähe erisoodustusmaksu kui lahjade bensiiniautode omanikud

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Tanel Meos

Järgmisest aastast muutub tööandja sõiduautode pealt erisoodustuse maksmine kilovatipõhiseks, mis paneb eelisseisu elektriautode omanikud, kuna kuigi hetkeliselt suudavad autod saavutada üüratu võimsuse, siis keskmine võimsus jääb normaalsele tasemele.

Uuest aastast on erisoodustuse hind 1,96 eurot kilovati kohta kuus, uuematel autodel ja üle 5 aasta vanuse sõiduauto puhul 1,47 eurot kilovati kohta.

Kokkuhoid on ligi 300 eurot

Nelikveolise Tesla Model S 85D puhul annavad auto kaks mootorit tippvõimsusena välja üle 300 kilovati, kuid see ei ole see kilovattide arv, mille pealt tuleb tasuda makse. Selle asemel arvutatakse maks tehnilises passis oleva kilovattide arvu järgi, mis on selle mudeli puhul 67, kuna keskmine tunnine võimsus on just see.

See tähendab, et sellise auto pealt tuleb maksu maksta 87 eurot. Kui lähtuda nendest kilovattidest, mis on müügikataloogides ja tippvõimsust näitavad, oleks erisoodustus ligi 400 eurot.

Sisepõlemismootoritega autod on halvemas seisus

Kui elektriautode puhul arvestatakse maksu arvutamiseks võimsust, mis ei ole auto puhul maksimaalne, siis sisepõlemismootoritega autode puhul on lugu aga teistsugune. Tehnilisse passi läheb kirja see kW arv, mis maksimaalselt võimalik on, kuigi tegelikkuses jõuab auto tasemele, kus säärast võimsust vaja on, harva.

“Mootori võimsus märgitakse liiklusregistrisse tootja andmete alusel, mis on saadud direktiiv 80/1269/EMÜ järgi tehtud katsete alusel,” selgitas maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra Geeniusele eelmisel aastal . “Mis puutub Tesla Model S võimsustesse, siis liiklusregistrisse märgitakse nimivõimsus, mitte mootori hetkeline maksimumvõimsus, mida püsivalt ei ole võimalik kasutada.”

Seega peab maksma 1.4 liitrise mootoriga 2017. aasta Opel Corsa eest, millel on 66 kW, pea sama palju maksu kui raketina kiirendava Tesla eest.

Sama süsteem kehtib ka hübriidautode puhul ehk maksu tuleb maksta vaid selle kW arvu põhjal, mis on kirjas tehnilises passis.

Seda, kui palju tuleb sinu auto pealt erisoodustusmaksu tasuda, saad arvutada siin.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.