Ta väitis, et nende poolt väljastatava “diplomi” kütusekulu ei võta arvesse neid momente, mil auto seisab.
Olgugi, et tegu on hübriidiga, mis seismise ajal peaks esmajoones kasutama akudelt saadavat energiat, on siiski võimalik, et auto hoiab end ka seisvas asendis töös hoopis sisepõlemismootori pealt ehk kulutab selleks kütust.
Mulle, kui reaalsele potentsiaalsele kliendile, tundub see tõelise petmisena. See on ilmselge kliendi eksitamine ja ükski automüüja ei tohiks oma klientidega niimoodi käituda.
Toyota: tegu on mängulise näitajaga
Võtsin ühendust Toyota Balticuga, mille kõneisiku Liisi Kõivumägi sõnul on nad sarnast tagasisidet saanud ka teistelt klientidelt. Kõivumägi väitel informeerivad müüjad kliente alati sellest, et diplomil näidatud kütusekulu ei võta arvesse seisumomente.
“Reaalsuses ei tohiks kütusekulud erineda, ainus asi, mis erinevust võib tekitada on see, et auto puhul algab kütusekulu arvutamine momendist, kui auto käivitate. Aga Driveco (seade, mis mõõdab kütusekulu – toim) hakkab tööle siis, kui auto hakkab liikuma. Driveco kajastab enam-vähem kütusekulu, ta mõõdab elektril kulgetud aega ja sõidu osa teekonnast. Ta on natuke mängulisem, et kliendil tekiks teadlikkus, millal auto sõidab elektrirežiimil ja millal mitte,” ütles Kõivumägi.
Kõneisiku kohaselt on autole lisaseadme paigaldamise otsus tulnud Toyota Balticu poolt. Kuna nad aga seadet ise ei tooda, siis ei saa nad süsteemi ka ümber ehitada, kuid info probleemi kohta on nad tootjale edastanud.
Mina sain igatahes nende proovisõitudega Toyotast oma mulje kätte.