Viimasel ajal on elektriautode buumi valguses tekkinud probleem, mida on raske ületada: akude tootmiseks vajaliku koobalti hind on märkimisväärselt tõusnud, mis võib ühel hetkel hakata ka autode hinda kergitama. Rutt Hints TTÜ geoloogia instituudist märkis, et probleemi lahenduseks ei oleks piisav isegi massiline taaskasutamine.
Koobalt on autotööstuses asendamatu
Hints selgitas, et koobalt on üks võtmemetalle transpordisektoris rohelisematele energiaallikatele üleminekul, sest see kuulub elektrisõidukite energiakandjate koostisse. Näiteks liitiumioonakudes on koobalti katood üks põhiline koostiselement. “Elektriautode tootmis- ja müügimahtude kasvatamiseks püüavad autotootjad endale lähiaastateks tagada stabiilseid, fikseeritud hinnaga koobaltitarneid, kuid praeguses dünaamilises turusituatsioonis ei pruugi see õnnestuda,” sõnas ta.