Ülevaade: viis üliägedat superautot Monterey autonädalalt Californias

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Californias asuv väikelinn nimega Monterey muutub üheks nädalaks autoparadiisiks, kus tänavatel sõidab kümnete miljonite eurode väärtuses sõidukeid. Ühtlasi on see ka võimalus eksklusiivsetel autotootjatel näidata oma uusimaid mudeleid ja pöörasemaid kontseptautosid.

Monterey autonädal koosneb mitmetest üritustest alustades Laguna Secal toimuval revival võidusõitudest, kus kihutavad kümned vanad võidusõiduautod, kuni klassikaliste autode oksjoniteni. Kuulsaimaks ürituseks nädala lõpus on Pebble Beach golfiklubis toimuv Concours d’Elegance.

Concours d’Elegance tähendab prantsuse keeles elegantsi võistlust. Sellist terminit kasutatakse prestiižete klassikaliste autode näituse puhul, kus ühtlasi ka hinnatakse autode välimust ja konditsiooni. Autonäitus, võistlus ja nende hindamine kõik ühes suures võrratus ürituses.

Mudugi on terve nädala jooksul Montereys toimuvatel üritustel kümneid, kui mitte sadu silmapaistvaid autosid. Siinkohal toome me välja aga viis kõige huvitavamat autot, mida esitleti esimest korda just Monterey autonädala ürituste raames.

Bugatti Divo

Bugatti Divo on Chironi põhjal ehitatud hüperauto, mis mõeldud ennekõike rajale, pakkudes dünaamilisemat sõidukogemust. Hiigelsuur kaheksa liitrine W16 nelja turboga jõuallikas on identne Chironiga ja toodab samuti identsed 1500 hj. Tippkiirus on aga 40 km/h madalam, “kõigest” 380 km/h.

Välimuselt on Divo palju enamat kui bodykitiga Chiron. Täiesti uus esiots ja suur tagaspoiler on esimesed erinevused, mis silma torkavad. Kõik aerodünaamilised muutused tagavad 90 kg rohkem surujõudu võrreldes Chironiga, tagades parema pidamise suurtel kiirustel.

Muidugi on langenud ka auto kaal, seda 45 kg võrra. Sellegipoolest ei saaks Bugatti Divot 1995 kg kaaluvat Divot pidada kergeks autoks.

Bugatti uhiuut hüperautot toodetakse kokku vaid 40 sõidukit ja hind algab 5 miljonist eurost. Enne, kui hakkate lähimat Bugatti esindaja telefoni numbrit osima, peame edastama kurva uudise, et kõik Divod on juba tellitud. Hiljaks jäänud huvilised peavad lootma kasutatud autoturule.

Lamborghini Aventador SVJ

Lamborghini kõige uuem, kiirem ja pöörasem tootmisse jõudev auto. Möödunud Aventador SV võib tunduda selle kõrval tagasihoidlik sportauto. Esimest korda haaras uus Aventador SVJ tähelepanu oma rekordilise Nürburgringi ajaga 6:44.97. Nüüd on sõiduki debüüt toimunud ja kõik olulised andmed on avalikud.

Lamborghini tippmudelit toodetakse vaid 900 tükki, vabalthingav V12 mootor toodab 770 hj, kiirendades superauto seisust sajani 2,8 sekundiga. Tippkiirus ületab 350 km/h ja uudsed aerodünaamika lahendused pakuvad enneolematut pidamist ja stabiilsust suurtel kiirustel.

Lamborghini andmetel saab Aventador SVJ hinnaks umbes 350 000 eurot ja seda veel enne makse.

Ferrari 488 Pista Spider

Ferrari superauto 488 GTB võimsam, kergem ja ekstreemsem kaksikvend on 488 Pista. Kuigi kupeevariant on juba avaldatud, leidsid Ferrari bossid, et soe California päike on parim koht katusega Spider mudeli debüüdiks.

Paberi peal on Pista Spider identne kupeega. 720 hj tuleb kahe turboga varustatud V8 mootorist, seisust sajani kiirendus kestab 2,85 sekundit ja kahesajani jõutakse kõigest 7,6 sekundiga. Tippkiirus ületab 340 km/h ja potentsiaalseks hinnaks on pisut üle 300 000 euro.

Audi PB18

Audi PB18 elektrilie superauto kontseptmudel keskendub ennekõike sõiduelamusele. Ideeauto nimi on kooslus Pebble Beach’i golfiklubi nimest ja Audi R18 Le Mans’i prototüüp-klassi võidusõiduautost.

Välimuselt on PB18 Audi sõnul kolme ukseline universaali meenutav shooting brake. Kokku on autol kolm elektrimootorit – üks esirataste vedamiseks ja kaks tagarataste jaoks. 95 kWh mahulise akuga suudab Audi kontseptauto sõita väidetavalt üle 500 km.

Võimsust on kokku 500 kW, millest 150 kW jõuab esi- ja 350kW tagaratasteni. Lühikeseks ajaks saab juht lisada veel 70kW, tõstes koguvõimsuse 570 kilovatini. Tänu suurtele numbritele on kiirendus sajani pisut üle kahe sekundi.

Kuna tegemist on hetkel siiski vaid kontseptautoga on paigutatud juhiiste keskele pakkudes perfektset positsiooni sportlikuks sõiduelamuseks.

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow

Kui Audi PB18 on kontseptauto, mis võib ehk kunagi tulevikus mingil moel ka tootmisse jõuda, on Mercedes-Benzi EQ Silver Arrow pesuehtne ideeauto vaid autonäituse jaoks. Retrohõngulise disainiga, kontseptauto on üks silmatorkavamatest sõidukitest, mis Monterey autonädalal ilmus.

Silver Arrow nimi viitab muidugi Mercedes-Benzi võidusõiduautodele 1930ndatest kuni ’50ndateni. Sarnaselt vanadele autodele on istekoht sõiduki keskel ilma mingisuguse peakatteta. Jõuallikaks on tänapäeva kontseptautole kohaselt muidugi elektriajam, mis toodab 750 hj.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.