Uus eCall Plus süsteem teavitab juhte lähenevatest päästesõidukitest ja eespool toimunud avariidest

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
eCall süsteem.

Ford testib koostöös Vodafone’iga tehnoloogiat, mis annaks juhtidele etteruttavalt teada, et lähenemas on päästesõiduk. Selline lahendus võimaldaks autojuhtidel varakult näiteks kiirabiautole rada vabaks teha, et päästetöötajad oma sihtkohta veelgi rutemini jõuaksid.

Tehnoloogiat arendatakse praegu kõikidel uutel autodel kohustuslikus korras oleva eCall süsteemi põhjal ning selle nimeks ongi eCall Plus. Kui praegu olemasolev eCall süsteem helistab õnnetuse korral ise häirekeskusesse, siis uus süsteem teavitaks juhte lisaks lähenevatest hädaabisõidukitest ka näiteks 500 meetrit eespool toimunud õnnetusest.

Süsteem juhendaks juhte seejärel õigele poole tee serva kõrvale tõmbuma, et päästesõidukitele linnaliikluses või maanteel sõidetav koridor tekitada.

Riikides, kus hädaabikoridori tekitamine on kohustuslik, tekitatakse säärane koridor tavaliselt kaherealise tee keskele. Ühe Saksamaal läbi viidud uuringu kohaselt ei tea aga pooled sealsed juhid, kuidas õigesti sellist koridori tekitada. Teine uuring leidis jällegi, et õnnetuste ohvritel on tihti kuni 40% parem võimalus ellu jääda, kui päästetöötajad nendeni vaid 4 minutit varem jõuaksid.

Tõenäoliselt on eCall Plus veel paari aasta kaugusel. Arendus toimub koostöös Saksa programmiga, mis tegeleb isejuhtivate autode ning autode ühenduvus- ja juhiabisüsteemide kasutamisega reaalsetes olukordades.

Alates 2018. aasta aprillist peavad kõik Euroopa Liidus müüdud autod olema varustatud eCall süsteemiga, mis õnnetuse korral ise häirekeskusesse helistada suudab.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.