Vaata, milliste mopeedidega postiljonid sõitma hakkavad

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Scanpix/PM/Mihkel Maripuu

Omniva hakkab testima kirjakandjate elektrimopeede, et leida uusi keskkonna-, kliendi- ja töötajasõbralikke ning efektiivseid lahendusi posti- ja kullersaadetiste kättetoimetamisel.

Oktoobri lõpust veebruarini testitakse Põhja-Tallinnas kolmerattalist elektrimopeedi Ligier Pulse 3. Pulse 3 on valmistatud täielikult Euroopa liidus ning arendatud koostöös posti- ja kullerfirmadega, lähtudes kirjakandjate ja kullerite vajadustest. Elektrimopeed on juba laialdasemat kasutust leidnud ka posti- ja kullerfirmades Prantsusmaal ja Belgias. Ligier sõidukeid toob maale OÜ Autosõit.

“Eesti oludes on kahtlemata küsimus tema sobivus ja töökindlus talvistes oludes, mistõttu testimegi elektrimopeedi just sügis- ja talveperioodil,” ütles Omniva jaotusvõrgu juht Jaak Saar.

Pulse 3 on ehitatud nii, et teda oleks lihtne juhtida. Elektrisõiduk on stabiilne, vaikne ja gabariitidelt väike. Kui tavaliselt on kolmerattalised sõidukid jäigad, mis tekitab probleeme pööramisel, siis Pulse 3 pendelsüsteem tagab, et juht saab kasutada samu juhtimisvõtteid, kui sõites kaherattalise mopeedi või motorolleriga. Samas aga ei pea muret tundma külili kukkumise pärast, sest mopeedi tagaosa ei kaldu ning veorattad on pidevas haardumises teepinnaga.

Saare sõnul on elektrimopeedi üheks eeliseks tema vaikne liikumine, mis on oluline just elamispiirkondades tegutsemisel. “Elektrimopeed ühendab endas mootorsõiduki kiiruse ning jalgsikande vaikuse ja keskkonnasäästlikuse, mistõttu on selline töövahend kirjakandjale parimaks abivahendiks,” selgitas Saar.

Mopeedi tagaosale võib lisada kuni 55 kg ning esiratta kohale kuni 20 kg koormat. Põlvede juures asub kott jaotatavate materjalide jaoks ja lisaks on veel üks panipaik ka istme all. Elektrimopeedi laadimine toimub tavalisest elektrivõrgust (220V ja 650W) ega vaja mingeid lisaseadmeid.

Elektrimopeedi maksimaalne kiirus on 45 km/h. Sõiduulatus linnas, kus ühe kilomeetri peal tehakse 10 peatust, on 30 kilomeetrit ja maanteel 50 kilomeetrit. Kirjakandja kandering linna- ja asulapiirkonnas jääb tavaliselt 15-20 kilomeetri piiresse.

Omniva kasutab saadetiste kättetoimetamiseks erinevaid lahendusi. Eelmisel aastal võeti kasutusele spetsiaalselt postiveoks kohandatud ATV-d ning tänavu testiti koostöös Starshipi ja Mercedes-Benz Vansiga pakkide kättetoimetamist pakirobotitega

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.