Hooletus, mis võib maksma minna tuhandeid eurosid: kuidas diiselauto omanik tahmafiltri eest lihtsalt hoolitseda saab?

Foto: Shutterstock.

Diiselsõidukite omanikud on tõenäoliselt teadlikud sellest, mis asi on tahma- või kübemefilter ehk teisisõnu DPF-filter. Selle filtri ülesanne on üsna selge – püüda kinni ja põletada ära üleliigne tahm, et auto saastaks vähem õhku.

Tahmafilter vajab nagu sõiduki teisedki osad hooldust ja kontrolli. Ja seda ei tasu kindlasti ära unustada – hooldamata filtri tööiga lõpeb palju varem ja uue filtri paigaldus ei ole sugugi odav lõbu. Uue filtri paigaldamine maksab olenevalt margist ja mudelist 1000 kuni 2000 eurot. Paljuski sõltub filtri eluiga sellest, kuidas ja kui pikki vahemaid autoga sõidetakse.

Huvitava asjaoluna võib välja tuua, et osad tootjad on seadnud tahmafiltri eest hoolitsemise garantii üheks tingimuseks. Filtri umbeminekust annavad märku armatuuris süttivad ohutuled, samuti hakkab umbes filter mõjutama auto muude osade, näiteks turbo tööd.

Lühikeste otsade sõitmine võib saatuslikuks saada

Tahmafiltri töökorras hoidmise eest peaksid hoolt kandma kõik autojuhid, kelle sõidukil see on.

Filtriga seotud probleemid kipuvad eelkõige tekkima sõidukitel, mis liiguvad peamiselt linnas ja läbivad lühemaid vahemaid. Elust enenest on tuua näiteid täiesti uutest autodest, mille tahmafilter on juba 50 000 kilomeetri läbimise järel umbes ja vajab vahetust või puhastust.

Linnasõitude juures on murekohaks see, et lühikeste sõitudega ei tõuse mootori ja heitgaasi temperatuur piisavalt kõrgele, et filtrisse kogunenud tahma ära põletada.

Seetõttu tuleks kindlasti lugeda oma auto käsiraamatut: igal tootjal on omad juhendid, kuidas tagada filtri töökorras olek, ning enamasti on nende seas ka soovitus võtta vähemalt kord nädalas ette pikem maanteesõit.

Tähtis on teha ennetustööd

Tahmafiltri parima töökorras oleku tagab ennetustöö, juba ummistunud filtriga tegelemine on ükskõik mis lahenduse korral kordades kallim.

Ennetustöö seisneb suuresti Liqui Moly DPF-filtri puhastus- ja kaitselisandi kasutamises. See on hetkel müüdavatest lisanditest üks efektiivsemaid ja selle kasutamine on lihtsamast lihtsam: seda tuleb kütusele lisada iga mõne tuhande kilomeetri läbimisel. 

Liqui Moly lisandit võib kasutada sellistes autodes, millel pole elektroonilist, eraldi paagiga kütuselisandi doseerimise süsteemi. Ühest purgist piisab 50–70 liitri diislikütuse kohta. Kütuselisand aitab põletustsüklil paremini ja efektiivsemalt toimuda ning seeläbi filtri tööiga oluliselt pikendada. Liqui Moly lisandeid saab osta Autoeksperdi kauplustest.

Või lihtsalt eemaldada filter?

Eestis on paraku diiselautode omanike seas levinud kübemefiltri eemaldamise trend. See on aga keskkonda kahjustav ja ka tehniliselt keelatud.

Filter püüab kahjulikud tahmaosakesed kinni. Eemaldatud filtriga auto saastab oluliselt rohkem keskkonda ja inimesi, kes peavad selle pärast mustemat õhku sisse hingama.

Muuseas, on kuulda jutte, et tulevikus hakatakse tehnoülevaatuspunktides põhjalikult kontrollima ka tahmafiltri olemasolu. See aga tähendaks, et eemaldatud filtriga sõidukid enam ülevaatuselt läbi ei saa.

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.