Ei tule üllatusena, et kaasaegsed sõidukid on pungil keerulistest elektroonilistest süsteemidest ja vidinatest. Kui vanasti tuli autode elektrisüsteemi probleemide korral kapott üles tõsta ja tasapisi sealt riket otsima hakata, siis uuemate sõidukite puhul kasutatakse vigade tuvastamiseks spetsiaalset arvutit.
Sisuliselt juhivad tänapäeva autode tööd väikesed arvutid, mis tagavad selle, et kõik süsteemid vastaksid kindlatele ettenähtud parameetritele. Kui aga arvuti tuvastab, et kuskil süsteemis ei vasta mõni asi neile parameetritele, süttib armatuuris hoiatav märgutuli.
Alati ei anna rikked endast märku
Armatuurlauas annavad tulukesed juhile märku nii vähe ohtlikumatest kui ka tõsisematest riketest. Näiteks klaasipesuvedeliku, kütuse, tuledega või rehvirõhuga seotud hoiatused üldjuhul suurt ohtu ei kujuta ning remonditöökoja külastamiseks põhjust pole.
Kui eelmainitud tulukesed saab reeglina omal käel lahendatud, siis teatud märgutulede puhul tuleb auto arvutidiagnostika tegemine viivitamatult ette võtta – näiteks süttib õlirõhu, ABSi, mootori või õhkpadja tuluke. Juba isegi üks väike rike võib põhjustada peatselt tõsisemaid probleeme ka teistes süsteemides ning tulemuseks on tihtilugu kopsakam remondiarve.
Kui armatuurile ilmub märgutuli, mille tähendust sa ei tea, on alati mõistlik igaks juhuks selle kohta kas internetist uurida või viia auto spetsialistide juurde, kes hindavad vea ohutaset.
Alati aga sõidukid ei anna meile probleemidest märgutulega teada. Diagnostika peaks kahtlemata teostama ka juhul, kui:
- mootor ei tööta kohapeal ühtlaselt;
- autol on võrreldes varasemaga vähem jõudu;
- käigukast ei tööta sujuvalt;
- auto võtab tavapärasest rohkem kütust;
- sõiduk osales avariis.
Regulaarne diagnostika tuleb alati kasuks
Kindluse mõttes võiks teha autole diagnostikat isegi siis, kui esmapilgul paistab kõik korras olevat. Spetsialistid soovitavad diagnostikat sõidukile teha umbes iga 15 000 kilomeetri läbimisel. Iga viga ei pruugi välisel vaatlusel välja tulla ja tänu diagnostikale on võimalik nende probleemidega tegeleda enne, kui juhtub midagi tõsisemat, mille kordategemine annab rahakotile oluliselt tugevama löögi.
Samuti võiks diagnostikat teostada siis, kui plaanid osta endale kasutatud auto. Nii saab veenduda, kas sõidukil on parasjagu kehtivaid veakoode ja millised on ära kustutatud.
Põhjaliku diagnostika saab autole teha näiteks Autoeksperdi esindustes üle Eesti. Broneeri aeg juba täna, et saada põhjalik ülevaade enda auto tehnilisest seisukorrast.