Elektriautode kohta levivad igasugu eksitavad müüdid – kummutame need!

Elektriautode kohta levib müüte, mis ei vasta sugugi tõele.Foto: Shutterstock

Sõiduk läheb põlema või jääb tee ääres seisma – elektriautode kohta levib müüte, mis ei vasta sugugi tõele. Kummutame need koos If Kindlustuse riskijuhi Kristo Piirojaga ja räägime muuhulgas, kuidas elektriautot kaitsta ja kindlustada. 

Tihti räägitakse, et elektriautoga võib tee äärde jääda. “Meie autoabi statistika näitab, et see ei ole kuidagi erinev teiste kütustega sõitvatest autodest. Pigem juhtub sellist asja väga harva,” ütleb Piiroja. 

Teiseks arvavad inimesed, et elektriauto läheb kergesti põlema – ka seda Ifi statistika kuidagi ei näita. “Pigem on see tavapärasem teiste kütustega autode puhul.” 

Kardetakse veel, et külmaga elektriauto ei tööta. Ifi autoabi statistika ei kinnita, et elektriautode abivajadus oleks suurem. “Ei ole märganud märkimisväärseid probleeme ka kõige külmemate ilmade korral. Pigem elektriautode sõiduulatus väheneb külma ilmaga,” ütleb Piiroja. 

Kummutamist vajab seegi jutt, nagu oleks elektriautode kaskokindlustuse hind väga kõrge. Kasko hind sõltub suuresti sõiduki enda hinnast ning seetõttu on kallimate bensiini- või diiselautode kindlustused isegi kõrgemad. Siinkohal mängib oma osa ka asjaolu, et mida rohkem autosid on turul, seda soodsamaks muutuvad remondihinnad. 

Veidi määrab kaskokindlustuse hinda ka sõiduki kiirendus – kiire elektriauto kindlustamine on teinekord kallim, sama kehtib ka teist tüüpi mootoritega autode puhul. 

Üldiselt aga, kinnitab Piiroja, ei erine elektriautode kindlustamine kuidagi teiste autode kindlustamisest. 

Olenemata sellest, kas omad sisepõlemismootori või elektrimootoriga sõidukit, kaskokindlustuse hinda saad arvutada siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.