Kümne punkti skaalal, kui lahe sa olla tahaksid? Esmatähtis on muidugi ikka inimesena tüüne olla, kui see on saavutatud, siis edasi saab aksessuaaridega tegelema hakata.
Antud juhul siis auto. Need ükski pole igapäeva sõiduks mõeldud neljarattalised. Need on autod, mille sa ostad omale erilisteks hetkedeks. Siis kui tõmbad selga käsitööülikonna Inglismaalt, mis sobib ideaalselt su tellimuskingadega sellelt Hollandi meistrilt, kellel pole kodulehtegi, aga järjekord on pool aastat.
See kõik ei ole üldse rahaga seotud. Riietus võib olla ka mõnest soodsast vintage poest. Tähtis on see tunne ja aura, mis välja paistab. See tüüp teab, mida teeb.
Selliseks olukorraks on vaja ka autot. Autot, mis pole lihtsalt lahe või teistsugune, vaid mis on sügavkülm ja tüüne nagu Tarantino. Valisime viis sõidukit, mis võiks ülaltoodud tingimustega sobida. Kõik on Eestis olemas ja saate minna vaatama, kas on õige tunne.
Ford F-100, 1963. aasta, 11 900 eurot
Mõõdukalt tuunitud, aga ilusti ehitatud hall ameerika kastikas on selline küünarnukk-aknast-väljas-laisalt-kruiisimise auto. Gaasiga meelitab paar mahlakat urinat välja aga kiirendusväljakutsetega lahe tüüp kaasa ei lähe.
Müüja kirjutab, et tehtud on kapitaalremont sildadele, veermikule, mootorile, elektriosale ja kerele. Salong ehitatud täielikult uus, lisatud müramatid ja värvitud originaal värvilahedusega. See tähendab, et 11 900-eurone hind ei ole päris laest võetud vaid uus omanik saab kohe kasutama hakata.
Kui R6 mootor lahjaks jääb, siis saab ju tulevikus sinna ka midagi tutskemat istutada. Nii ameeriklastega käibki. Lahedusfaktor on aga ka praegu olemas.
VAZ 2102, 1984. aasta, 3150 eurot
“Null-kaks” on praktiline ja mahukas pereauto, vist. Rohkem ruumi kui sedaanis. See mustaks värvitud versioon on oma valge äärega rehvidega lisaks ka silmapaistev.
Katusel klassikaline pakiraam koos kohvriga ja lisavarustuses veel kell ja vist ka sigaretisüütaja. Ühesõnaga, klassikaline vene auto, mille väärtus on pigem nostalgiline, kui füüsiline.
Aga kui sõidab, siis on teatud hillitsetud pahelisus nagu olemas. Eriti, kuna omaniku sõnul on see eksport variant. mille tehnika ja kere on väga heas korras. Autol on madaldusvedrud, uued amordid ja elektronsüüde. See viimane ilmselt on mingi asi, mis suurendab tõenäosust, et auto kävitub ja siis ka käib ilusti.
Hea esimene samm laheduseredelil ülespoole pürgima asudes. Lisaks õpetab kasinust ja kannatlikku meelt.
Rolls-Royce Silver Spur, 1985. aasta, 13 900 eurot
Mis asub seal redeli ülemistel pulkadel? No näiteks see Rolls-Royce. Ligi 14 000 eurot ei ole Rollsi eest sugugi palju, aga selle ajastu autod ongi hetkel nii madalale kukkunud. Samas tuleb arvestada, et oma viimase raha eest ei tohi sellist autot osta. Selle pidamine on ilmselt seiklus omaette.
Aga kui auto on korras, midagi remontida pole vaja, siis vaadake seda – pikk, väärikas, hele nahk ja väärispuit. Muidugi ka 6,7-liitrine mootor, millel võimsust “piisavalt”.
Auto tühimass on 2,2 tonni, seega võttes arvesse mootori suurust ja tootmisaastat, siis kütusekulu on samuti “piisav”. Aga Rolls-Royce’i omanik ei mõtle sellistele triviaalsustele.
Ära karda, see ei ole liiga pompöösne ja suurustlev. See on lahe, teised ei saa sellest lihtsalt aru! Ja lõpuks, kui ka selle hinnad tõusule pööravad, oled sina see, kes naerab. Oma lahedas autos.
Chrysler Imperial, 1981. aasta, 9900 eurot
Siin vist räägib visuaal ise kogu eetri täis ja lisada on midagi raske. Kaetud esituled, ilus värvitoon ja disain, mille võitis see, kes kõige rohkem sirgeid jooni tõmbab.
Kui kuulutuses pilte vaadata, siis sama teema jätkub ka armatuurlaual, kus näidikute ümber on kena sirgjooneline geomeetria ning mõnusa retrotundega rohelised numbrid. Nagu veneaegsetel taskukalkulaatoritel.
Müüja sõnul on auto silla ja käiguosa suurepärases korras, värv rohkem kui korralik ja ei roosteta. Nahksisu väga heas korras, välja arvatud paar kasutamisest tekkinud naha rebenemist. Ja siis lause, mida tavaautode kuulutuses tihti ei kohta: “Kõik originaalne – liistud, Cartieri kristallid ja valgustid on küljes.” Panite tähele, Cartier kristallid…
See Imperial kõigub küll väga õrnal joonel supercooli ja gangsta vahel, aga kummale poole seier kukub, see oleneb juba sellest, kes roolis istub.
Volvo PV 544, 1958. aasta, 6500 eurot
Sellest autost sai tänane valik inspiratsiooni ja alguse. Selline oleks “Naksitrallides” Muhvi auto, kui tegevus toimuks Tarantino filmis. 1980ndate San Francisco, kolm igavlevat tüüpi, mustad ülikonnad, valged särgid, kitsad lipsud, kruiisivad õhtustel tänavatel, igavlevad…
Nagu ühelt pildilt näha, on Naksitrallid hakanud surfariteks, ka see on laheduse tunnus.
Auto kohta pole muud lisainfot leida, kui, et see on tulnud Rootsist käesoleva aasta alguses ning registreeritud aprillis. Ilmselt on keegi veetnud mõnusa suve ja nüüd on valmis sõiduki edasi andma.
Kui üldiselt elus ei ole otseteid ja lihtsaid võimalusi, siis see Volvo on küll üks kiireim viis saada väga mitu laheduse punkti juurde.
Kõikide nende autode puhul on võimalik kasutada Inbanki autolaenu võimalust. Samas, mõne puhul tuleks ikkagi mõelda, kas peale ostmist pidamistkuludeks ka midagi jääb. Igal juhul ei ole oluline auto vanus, samuti ei ole vaja sissemaksu ega kaskokindlustust. Sõiduk on kohe sinu oma ning kui tahad edasi müüa, siis ei ole tüütut liisingu lõpetamise kohustust.
Tutvu tingimustega SIIT.
Inbank AS-i poolt pakutava autolaenu krediidi kulukuse määr on 17,86% aastas järgmistel näidistingimustel: laenusumma 4500 EUR, laenuperiood 72 kuud, fikseeritud intressimäär 14,9%, lepingutasu 95 EUR, haldustasu 1,50 EUR, igakuine osamakse 97,23 EUR, krediidi kogusumma ja tagasimaksete summa 7096,51 EUR. Enne otsuse tegemist tutvuge põhjalikult lepingu tingimustega ja vajadusel pidage nõu asjatundjaga.