Kristina Viirpalu-Tudeberg on Kuldnõelaga pärjatud Eesti disainer ja moelooja, kelle looming on leidnud tunnustust nii kodumaal kui välismaal ning kelle loodud rõivaid on kandnud ka näiteks Itaalia näitlejanna Monica Bellucci.
Kuidas jõudis ettevõtte Kristina Viirpalu Couture juht Lexuseni ning mis on ühist moeloomingul ning autodisainil?
Räägi meile esmalt endast – kes on Kristina Viirpalu-Tudeberg? Kus ta on sündinud ja kasvanud?
Sündinud ja kasvanud olen Antslas. Pärast kooli viis mu tee edasi Tallinnasse, kus lõpetasin koreograafia bakalaureuse ning olen õppinud Eesti Kunstiakadeemias ehtekunsti magistris, kuid see on veel lõpetamata. Põhjus peitub selles, et magistriõpingutega samal ajal lõin oma ettevõtte, mida olen tänaseks pidanud 16 aastat.
![](https://geenius.ee/app/uploads/sites/4/2025/02/3fe33fa9c6fbaade15f6793a08ca08cc.jpg)
Milline on disainerina sinu käekiri?
Olen uhke, et olen oma ettevõttes suutnud säilitada selle sama näo, mille kunagi algselt lõin. Firma on väike, aga baseerub põhimõttel, kus väga suur osa kogu tööst on käsitöö – tikandid ja kudumid on kõik tehtud käsitsi.
Kristina Viirpalu Couture pakub kõrgmoodi, mis nõuab individuaalset lähenemist ja pühendumist. Suure osa meie tööst moodustavad väga ajamahukad tikandiga või käsitööna valminud kudumid ning ainueksemplarid. Kõik rõivad loome individuaalselt kliendile vastavalt tema soovidele.
Minu jaoks on hästi oluline, et esemed, mis klient selga paneb, ei oleks lihtsalt ilusad, vaid ka funktsionaalsed. Näiteks paljud pulmakleidid on kahe- või kolmeosalised. See tähendab, et üldmulje on justkui kleit, aga tegelikult koosneb see bodist ja seelikust. See annab võimaluse riideid hiljem eraldi kanda ning need ei jää vaid ühekordseks pulmapäeva riietuseks.
Samamoodi tuleb pulmakleitide juures arvestada, et üha rohkem inimesi abiellub Eestist väljaspool. See tähendab, et kleit peab olema hõlpsasti transporditav, näiteks käsipagasis.
On sul meeles, milline oli sinu esimene auto?
Esimene auto oli Datsun Cherry. 80-ndate lõpus, kui olin koolis väga aktiivne, siis saadeti mind 16-aastaselt Soome maasikaid korjama. Olin ka seal sama aktiivne kui kooliski. Korjasin neid maasikaid lõpuks nii palju, et sain selle eest osta helesinise kahe uksega Datsun Cherry. Kinkisin selle vanematele. Tegemist oli sel ajal äärmiselt populaarse lääne autoga, eriti võrreldes seni teedel sõitnud Žigulidega.
Kuidas jõudsid Lexus NX-ini ja millega Lexus sulle muljet avaldas?
Lexuseni jõudsin isiklikult kuskil kaheksa aastat tagasi, kui oma esimese Lexuse ostsin. Ja see polnud tegelikult päris juhuslik otsus. Mu abikaasal oli juba 15 aastat olnud üks ja sama Lexuse maastur, mida toona veel Eestis üldse saadagi ei olnud. Tegemist oli tõesti kvaliteetse ja hea autoga.
Muidugi käisin ma autot valides läbi erinevad margid ja mudelid, kuid kohe kui Lexus NX-i istusin, tundsin, et olen jõudnud kohale.
Mind võlus selle mudeli interjööri disain, nahksisu, kompaktsus ja mugavus. Tegemist on väga kvaliteetse ja ilusa autoga. Pärast kaheksat aastat Lexusega sõitmist olen veendunud, et Lexus jääb ka minu tulevaseks automargiks.
![](https://geenius.ee/app/uploads/sites/4/2025/02/8d8227caf583dd3cbcbb5a9ee68ba959-scaled.jpg)
Millise mulje jättis Lexus NX 450h+ juhikoht ja disainikeel?
Ülimugav. Sinna istudes oli kohe tunne, et see on minu auto. Juba selle mudeli salongi koloriit ja nahksisu ja see, et ei ole kuulda mingisugust plastiku krõbinat. Tunnen, nagu istuksin nahkdiivanisse. Autos on kõik õige koha peal. Klassikaline pruun ja must värv – nii maitsekas, elegantne ja mugav. Täpselt see Omotenashi filosoofia, mida Lexus taotleb – siin autos on tunda seda kohalejõudmise tunnet.
Mida sa oma auto juures enim hindad? On see lihtsalt sõiduvahend või midagi enamat?
Ma ei pea ennast üldse mingisuguseks heaks sõitjaks. Olen selline lihtne autoga liikleja. Ja see, kuidas Lexus sõna otseses mõttes hoolitseb minu turvalisuse eest oma sõiduohutusabilistega, on suurepärane.
Kasutan autot igapäevasteks sõitudeks peamiselt linnas ning selle jaoks sobib Lexus NX suurepäraselt. Kuigi ma ei ole veel pistikhübriidi otseselt ise laadinud, vaid olen kasutanud ainult sõidu ajal laadimist, proovin kindlasti ka pistikuga laadimise lähiajal ära. Ka meie ateljee all parkimiskohtadel on laadimispunktid nüüd olemas.
Lisaks meeldib mulle väga viipega pagasiluugi avamine. Alguses üldse ei mõelnud, et see nii vajalik on. Aga kui tuled toidupoest, käes poekotid ja äkki räägid samal ajal ka telefoniga, siis on see väga hea lahendus – viipad jalaga ja luuk avanebki.
Mulle väga meeldib kasutada ka häälkäsklusi – kui on vaja kellelegi helistada, siis piisab ainult sõnadest ja juba ongi kõne valitud. Samamoodi naudin ventileeritavad istmeid ja külmal ajal istme- ja roolisoojendust.
Ja kui mõnus on äpi kaudu auto varem sooja panna, see hoiab väga palju aega kokku.
![](https://geenius.ee/app/uploads/sites/4/2025/02/252e722d5aac364c91bfb98d965889aa-scaled.jpg)
Kuidas võrdleksid oma loomingut Lexuse disainiga?
Minu loomingut on kirjeldatud kui elegantset, naiselikku, kuid samas jõulist. Lexuse disainis on täpselt samad omadused olemas. Tegemist on äärmiselt maitseka disainiga autoga, ütleksin isegi naiselik ja elegantne. Väga kompaktne.
Kui palju sa tänaval teisi autosid moedisaineri pilguga vaatad?
Ma olen pigem vintage-mudelite fanaatik. Kaasaegsed autod ei köida, aga vintage-autod püüavad pilku küll. Minu disaineri pilgule jäävad silma näiteks Briti autotööstuse mudelid. Aga ka Porsche 911 meeldib mulle. Mul on kodus garaažis üks 25 aastat vana, punane ja lahtise katusega mudel. See on küll väga harva kasutusel.
Kellele võiks Lexus NX 450h+ sinu arvates veel sobida?
Ma arvan, et see võib sobida kõigile, kes armastavad kvaliteeti, mugavust, kompaktsust ja soovivad sellest igapäevaselt osa saada.