Eelmise aasta lõpus toimunud Kenshiki foorumil esitles Lexus Euroopa tulevikuplaane ning uusi tehnoloogilisi lahendusi. Lähiaastail on plaan jätkata hübriid-, pistikhübriid- ja akutoitel elektrisõidukite pakkumist, kuid suurimaks eesmärgiks tulevikus on saada 100-protsendiliselt elektriautode tootjaks.
“Lexus on olnud tehnoloogiavaldkonna teerajaja kaubamärgi loomisest 1989. aastal. Meie eesmärgiks on nihutada automaailma piire. Lexuse tulevikuautodel on uus modulaarne struktuur ja uue põlvkonna akud, mis avab täielikult uue maailma,” ütles Lexuse Euroopa asepresident Pascal Ruch.
Ideeautod tutvustavad Lexuse uut suunda
Hiljuti esitletud ideeautod LF-ZC ja LF-ZL näitavad, kuidas ära kasutada maksimaalselt elektrifitseerimise ja uute tehnoloogiate pakutavat potentsiaali.
Kenshikil näidati esimest korda Euroopa LF-ZC (Lexuse Future Zero-emission Catalyst) mudelit – uut Lexuse sedaani, mis jõuab müügile 2026. aastal. Mudeli madal raskuskese ja ruumikas kabiin ühendavad funktsionaalsuse erakordse disainiga.
Lisaks tutvustati ka LF-ZL (Lexus Future Zero-emission Luxury) mudelit, mis on uus Lexuse lipulaev elektriliste linnamaasturite hulgas. Oluline märksõna selle juures on sõidukogemus, mida saab kohandada vastavalt iga kasutaja eelistustele. Ka sõidukiga suhtlemine jõuab kõrgemale tasemele. Auto pakub personaalseid soovitusi, mis põhinevad juhi sõidustiilil ning harjumustel.
Täisdigitaalne intelligentne juhikoht tagab kiire juurdepääsu vajalikele funktsioonidele. Need on koondatud väikestele digitaalsetele ekraanidele mõlemal pool juhti. Käiguvahetuse, ohutus- ja juhiabisüsteemide ning sõidurežiimi valiku nupud asuvad vasakul pool. Mugavusfunktsioonid, nagu heli, kliimaseade, telefon ja tehisintellekti funktsioonid, on koondatud paremale.
Auto õpib juhti tundma
Lexuse uus operatsioonisüsteem Arene hakkab kasutama tehisintellekti – auto hakkab reageerima häältuvastussüsteemi abil käsklustele kiiresti ja suudab teha isikupärastatud soovitusi. Süsteem õpib selgeks juhi igapäevased harjumused ning suudab eelistatud rakendusi ja funktsioone automaatselt aktiveerida.
Lexus kasutab ära elektriautodele omast jõudlust, nagu võimas kiirendus ja sujuv veojõu juhtimine, mida pakub DIRECT4 nelikveotehnoloogia. See tehnoloogia tasakaalustab pidevalt esi- ja tagatelje veomomenti vastavalt iga ratta koormusele.
Uued akud toovad suurema valikuvabaduse
Lexus on esimene uute akutehnoloogiate kasutuselevõtja. Uue võimsa liitiumioonaku laadimisaeg 10–80% laetuseni on saavutatav umbes 20 minutiga ja pakutav sõiduulatus küündib 800 km. Samal ajal jääb valikkuse ka odavam aku, mis suurendab jällegi valikuvõimalusi.
Tulevikku plaanitakse ka süsteem, mis pakub elektriautodele sisepõlemismootorile omast manuaalkäigukasti tunnet ja toimimist – keskendumine sõidunaudingule on mõõde Lexuse missioonis, mida soovitakse autojuhtidele pakkuda. Väljastpoolt on sõiduk sama vaikne nagu iga teine elektriauto, kuid sõites kogeb juht kõiki manuaalkäigukastiga sõiduki aistinguid, sealhulgas mootori heli ja vibratsiooni.
Lexus on üks kiiremini kasvavaid premium-kaubamärke
2023. aastal saavutas Lexus sõidukite müügis globaalse rekordtaseme. Euroopas kasvas uute autode müük võrreldes eelneva aastaga 46%. Selliste sammudega on Lexus muutunud üheks kõige kiiremini kasvavaks premium-kaubamärgiks. Edu põhineb tugeval mudelivalikul, mida on viimase kahe aasta jooksul peaaegu täielikult uuendatud.
Hoog jätkub ka 2024. aastal. Valikus on kaks täiesti uut mudelit: uus lipulaev LM “Luxury Mover” ja LBX, Lexuse esimene väike linnamaastur. LM viib reisijate mugavuse enneolematule tasemele, samal ajal kui LBX seab väljakutse väljakujunenud luksusautode hierarhiale, tõestades, et luksust, kvaliteeti ja sõidukogemust saab pakkuda ka kompaktses autopaketis.