Lexus pürgib uute tehnoloogiate ja mudelitega täiselektriliseks luksusbrändiks

Lexuse eesmärgiks on sõidumugavusele rõhutamine, mis toob kaasa ka sõidurõõmu.Foto: Lexus

Lexus on välja töötanud oma uue põlvkonna elektriautode strateegia, mis hõlmab autode tulevikku muutvaid disainipõhimõtteid ja uusi tehnoloogilisi lahendusi. Eesmärgiks on saada 2035. aastaks ülemaailmseks 100% akutoitel elektriautode brändiks ja Euroopas veelgi varem, 2030. aastaks, kui turutingimused seda võimaldavad.

“Lexus on olnud tehnoloogiavaldkonna teenäitaja alates ettevõtte loomisest 1989. aastal. Lexus on pannud proovile luksusautode turu tavasid ja pakkunud klientidele järjepidevalt uut väärtust. Elektriajamiga sõidukite vallas nihutame taas luksusautode maailma piire,” sõnas Lexus Europe’i ja väärtusahela asepresident Pascal Ruch. Lexuse eesmärgiks on sõidumugavusele rõhutamine, mis toob kaasa ka kõige tähtsama – sõidurõõmu.

Lexuse uued ideeautod

Hiljuti esitles Lexus oma uusi ideeautosid LF-ZC ja LF-ZL, mis näitavad reaalselt, kuidas Lexus kavatseb suurendada elektriajamite ja uuenduslike tehnoloogiate potentsiaali uute sõidukite juures.

LF-ZC (Lexus Future Zero-emission Catalyst), mida esitleti Euroopas esimest korda Kenshiki foorumil, annab aimu uuest, 2026. aastal turule jõudvast Lexuse seeriasedaanist. Mudeli puhul on ära kasutatud Lexuse elektriajamiga sõidukite eeliseid ning sellel on voolujoonelised proportsioonid, madal raskuskese, ruumikas salong ja kujundus, milles segunevad funktsionaalsus ja nauditav esteetika.

Uus elektriline Lexus LF-ZC.Foto: Lexus

LF-ZL (Lexus Future Zero-emission Luxury) on akutoitel elektrilise linnamaasturi näidis. Sõidukit saab kohandada kasutaja isiklike eelistuste järgi ning sõidukiga suhtlus on viidud uuele tasemele: auto teeb juhi stiili ja harjumuste põhjal kohandatud ettepanekuid. Salongis erimaterjalina kasutatud bambus viitab Jaapani traditsioonile, kuid väljendab ka kestlikku lähenemist – selle kiiresti kasvava taime kasutamine tööstuses on hädavajalik, et vältida selle ülekasvu ja kaitsta loodust.

Lexus LF-ZLFoto: Lexus

Mõlemas ideeautos käivad funktsionaalsus ja esteetika käsikäes tänu uuele disainile, milleks on intrigeeriv lihtsus. See toob esile Lexuse identiteedi – väljapaistva välimuse saavutamiseks kasutatakse maitsekat ja lihtsat disaini. 

Täisdigitaalne juhikoht

“Läbimurre toimub ka tarkvaravaldkonnas, mis võimaldab meil disainida võimalikult isikupäraseid sõidukeid, nii saame luksuse muuta kasutajate jaoks tõeliselt isikupäraseks,” selgitas Ruch.

Näiteks täisdigitaalne nutikas juhikoht võimaldab juhil mugavalt ja kiirelt juhtseadmetele juurde pääseda. Keskne tunnus on Lexuse ainulaadse One Motion Gripi elektroonilise roolisüsteemiga rool, mida ei ole vaja üle käe keerata ning rooli tundlikkus muutub vastavalt kiirusele.  

Uues Lexuses peitub täisdigitaalne juhikoht.Foto: Lexus

Funktsioonid on koondatud väikestele digiekraanidele juhist mõlemal pool. Juhtseadmed, nagu käiguvahetuslabad, ohutus- ja juhiabisüsteemid (ADAS) ja sõidurežiimi valikulüliti, paiknevad vasakul ning mugavusfunktsioonid, nagu helisüsteem, kliimaseade, telefon ja tehisintellekti funktsioonid, on koondatud paremale poole. Samuti on ideeautod varustatud digitaalsete tahavaate- ja küljepeeglitega ning kõrvalistuja poolel paikneva ülilaia kuvariga, mille kaudu pääseb ligi meelelahutus- ja liikuvusrakendustele.

Operatsioonisüsteem Arene

Lexus üllatab uue operatsioonisüsteemiga Arene, mis rõõmustab kasutajat uute meelelahutus- ja sidevõimalustega. Tehisintellekti kasutav häältuvastussüsteem võimaldab sõidukil kiiresti käsklustele reageerida ja annab kohandatud soovitusi, mida võib isegi võrrelda isikliku abilisega. Süsteem suudab isegi tundma õppida juhi harjumusi ning lemmikrakendusi ja -funktsioone ning aktiveerib neid automaatselt ilma palumata.

Sõiduomadused

Sõidurõõmu suurendamiseks kasutab Lexus konkreetseid akutoitel elektriautode sõiduomadusi, näiteks võimas kiirendus ja sujuv veojõukontrollisüsteem, mida pakub DIRECT4 nelikveo tehnoloogia.

DIRECT4, mis kuulus juba täiselektrilise Lexus RZ-i ja RX 500 võimsa hübriidi varustusse, tasakaalustab pidevalt pöördemomenti esi- ja tagasilla vahel vastavalt igale rattale avalduvale koormusele. See tagab optimaalse veojõu kõigis sõiduoludes ning lineaarsema kiirenduse, parema kurvide läbimise ja sõiduki stabiilsuse. Tulevased Lexuse akutoitel elektriautod, millel on elektrooniline rool, võimaldavad roolida intuitiivsemalt, eriti käänulistel teedel sõites. 

Lexus LF-ZL sõidab tänavate veel sujuvamalt ja täpsemalt kui varem. (c) Video: Lexus

Uus operatsioonisüsteem Arene muudab seda, kuidas sõiduk tundub ja käitub eri sõidurežiimide korral – näiteks luksus- või sportauto režiimis. Kõigele lisaks saab juht oma soovide järgi reguleerida sõiduki heli ja vibratsioone. Need funktsioonid on võimalikud tänu elektroonilise rooli kasutuselevõtule ja juhtmevabale juurdepääsule tarkvara valikutele.

Sõiduki moodulkonstruktsioon

Lexuse uue põlvkonna akutoitel elektriautodes on kasutusel uus moodulkonstruktsioon, mis jaotab sõiduki kere kolmeks osaks: esi-, kesk- ja tagaosa. Osade hulga vähendamine – praegu koosnevad sõiduki konstruktsiooni esi- ja tagaosad umbes 175 elemendist – hoiab kõvasti kokku tootmisele kuluvat aega ja tagab paindlikkuse eri sõidukitüüpide kiireks väljatöötamiseks. 

Moodulkonstruktsioon saab kasu ka suuremast jäikusest ja kaalu vähendamisest, mis aitab omakorda kaasa sõiduki lineaarsele, loomuliku tunnetusega dünaamikale. Samuti võetakse arvesse remondikulusid, millega tagatakse, et väiksemate avariide korral ei kaasne klientidele suuri remondiarveid.

Mitmekesine jõuallikate valik

Kuni 2026. aastani jätkab Lexus oma mitmiktehnoloogilise elektrifitseerimise lähenemisviisiga, mis põhineb kolme tüüpi sõidukitel: mitme jõuallika valikuga mudelid, näiteks linnamaasturid UX, NX ja RX; Lexuse praegust veermikuarhitektuuri platvormi kasutavad akutoitel elektriautod, näiteks RZ, ja survevalu abil uue põlvkonna platvormile ehitatud akutoitel elektriautod, näiteks LF-ZC ideeautol põhinev tulevikumudel. Paaril järgmisel aastal tuuakse Lexuse mudelivaliku laiendamiseks ja mitmekesistamiseks turule sõidukeid kõigis kolmes kategoorias (sh akutoitel elektriautod).

Ühtlasi on täiustatud jõuallikaid ja pidevalt parandatud akutehnoloogiat. Lexus võtab esimesena kasutusele uue akutehnoloogia, sealhulgas uue võimsa liitiumioonaku, mille laadimisaeg 10–80% laetuseni on eeldatavasti umbes 20 minutit ja pakutav sõiduulatus umbes 800 km (WLTP tsükkel). Saadaval on ka odavam aku, mis suurendab klientide valikuvõimalusi.

2024. aasta kevadel täieneb RZ-i mudelivalik uue esiveolise mudeli võrra. Hiljem pakutakse esimest korda One Motion Gripi elektroonilist roolisüsteemi. Tulevikus on akutoitel elektriautodele kavandatud ka käsikäigukasti tunnetust ja toimimist matkiv süsteem – Lexuse sõidurõõmule keskendumise eesmärgi teine mõõde. Väljast on sõiduk sama vaikne nagu kõik muud akutoitel elektriautod, kuid juhtimisseadmete juures kogeb juht kõiki käsikäigukastiga sõiduki aistinguid, sh mootori heli ja vibratsioone.

Üks kiiremini kasvavaid luksusbrände Euroopas

Ettevõte eeldab, et 2023. aastal kasvab Lexuse uute autode müük Euroopas umbes 74 000 sõidukini. See tähendaks 2022. aasta tulemustega võrreldes umbes 50-protsendilist kasvu, mis teeb Lexusest ühe kõige kiiremini kasvava luksusbrändi. See oleks ka kogu piirkonna (v.a Venemaa) uus rekord.

Selline edu põhineb tugeval mudelivalikul, mis on viimase kahe aasta jooksul läbinud peaaegu täieliku uuenduskuuri. Mudelivalikusse kuulub kolm uhiuut mudelit oluliste D- ja E-klassi luksuslinnamaasturite seas – NX, RX ja RZ, mis kasutavad hübriidelektrilisi, pistikhübriidelektrilisi ja akutoitel elektrilisi jõuallikaid.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.