SÕIDUPÄEVIK MM-i medalimees Johannes Erm oma uuest autost: ei osanud sellist äkilisust oodata!

Pikka kasvus kümnevõistleja Johannes Erm tunneb end Lexus RX 450h pistikhübriidi roolis väga mugavalt.Foto: Priit Siimon

Kümnevõistleja Johannes Erm sai äsja kaela MM-i pronksmedali. Järgmise sihina Pariisi olümpiamängudeks valmistuva pikka kasvu sportlasele on oluline, et ta ennast autos mugavalt tunneks. Hiljuti istus ta Lexus RX 450h pistikhübriidi rooli. Ja üks asi üllatas teda eriti.

Milliste autodega oled läbi aegade sõitnud?

Peres on olnud peamiselt Volvod, millega esimesed sõidud tegin. Kui USA-s õppisin, siis oli mu autoks ameerikalik Ford Taurus, ning nüüd olen jõudnud Lexus RX 450h rooli.

Palun iseloomusta end autojuhina.

Minu sõidud piirnevad eelkõige sellega, et sõidan kodust trenni ja tagasi. Pikemad sõidud on Riiga, kuna üks mu treeneritest elab Lätis. Pigem julgen öelda, et olen liikluses rahulik kulgeja.

Kümnevõistleja Johannes ErmFoto: Priit Siimon

Mida autot valides kõigepealt vaatad ja sõites esimesena märkad? Kas auto on sulle lihtsalt sõiduvahend või midagi enamat?

Auto on muidugi kõigepealt töö- ja liiklusvahend, kuid samas on ta ka osa iseloomust. 

Esimese asjana katsetan, kuidas ma autosse ära mahun. Olen peaaegu kaks meetrit pikk ning see seab omad nõudmised. Sõidu ajal soovin end autos mugavalt tunda.

Muidugi on suur pluss ja hindan seda, kui auto on sportlik ning kellad ja viled on peal. Kui on võimalus, siis muidugi kasutan kõiki mugavusi. Ent esimese asjana on auto ikkagi sõiduvahend, mis aitab igapäevatoimetusi teha.

Kuna ma olen õppinud mehaanikainseneriks, siis kõiksugused loodussäästlikud lahendused ja viisid on mulle olulised ning pakuvad ka erialast huvi – kuivõrd ökonoomne on auto ning kuidas hübriidajamid toimivad ja keskkonnale mõjuvad.

Eelkõige on auto Ermi jaoks sõiduvahend, kuid mugavast lisavarustusest ära ei ütle.Foto: Priit Siimon

Oled nüüd sõitnud uue Lexus RX450h pistikhübriidiga. Milline on esimene emotsioon ning kasutamise kogemus?

Esimene emotsioon on suurepärane, mulle väga meeldis. Näiteks see, milline on elektrimootori kiirendus. Ma ei osanud oodata, et elektrimootor võib nii suurt autot sellise äkilisusega edasi viia. 

Sõit on siiani olnud väga sujuv ja mugav, mis tuleb kasuks eriti siis, kui mind ootavad ees pikemad sõidud kodu ja Riia vahel, kuhu paar-kolm korda kuus sõita tuleb. Kindlasti soovitan kõigil proovida hübriidmootoriga Lexusega sõitmist. 

Lexus RX450h sõidukis on juhikeskne Tazuna disainikontseptsioon. Infoallikad on paigutatud nii, et neid on võimalik vaadata pead või silmi liialt pööramata. Milline on sinu senine kogemus? 

Selles mõttes on tõesti mugav, et juhiistmel istudes on info ekraanidel selgesti arusaadav ja hästi näha. Kogu vajalik info on kogu aeg silme ees: mis on kiiruspiirangud, kuidas on seatud püsikiirushoidja, distants eesolijaga. Kõik on selgesti loetav ja arusaadav. Ja kui näiteks rooli pealt kuulatavat lugu vahetan, siis korraks ilmub ekraanile info, mis lugu nüüd mängima hakkab – see teeb kogu kogemuse veel mugavamaks.

Kas sul on autoga sõites kindlad ootused või reeglid ning kui oluline on sõidukis personaalsus?

Olen ainult ise selle autoga sõitnud ja pole väga paljut jõudnud veel katsetada. Küll aga avaldab muljet teadmine, et kui vajadus tekib, siis saab tõesti väga paljusid asju personaliseerida – kuni sinnamaani, millised funktsioonid on roolil olevatel nuppudel.

Kümnevõistleja sõnul õhkab Lexus RX 450h-st kvaliteeti nii auto seest kui väljast.Foto: Priit Siimon

Eelistad sa autoroolis olles muusikat või podcast’e? Kuidas hindad Lexuses olevat helikvaliteeti?

Kuulan autoroolis päris palju nii muusikat, podcast’e kui ka audioraamatuid. Viimasel ajal olen päris palju fiction’it kuulanud. Aga vahepeal meeldib midagi harivat mängima panna, näiteks praegu on pooleli Matthew Walkeri “Miks me magame?”, mis on rohkem sporditeemaga seotud.

Muusikast olen rohkem kuulanuddrum’n’bass’i, aga kuulan ka Eesti artistide loomingut. Kui käisin sõpradega hiljuti kinos muusikali vaatamas, siis sai pärast kõik need lood ka kohe järele kuulatud. 

Lexuses olev Mark Levinsoni helisüsteem on väga võimas. Autos on surround-heli ja kui mõnda oma lemmiklugu kuulan, siis tunnen, kuidas ühes küljes nagu olekski kitarrid ning selja taga trummid ja nagu kuulakski muusikat bändi keskel. 

Mis teeb Lexus RX450h pistikhübriidi teistest sõidukitest erilisemaks? Kellele see auto võiks sinu arvates sobida?

Esimesest hetkest peale oli selge, et auto on kvaliteetne, nii seest kui väljast. Rääkimata tehnoloogiast, mis kõik on tipptasemel. Ainuke asi, millega olen pidanud harjuma, on need uued ukselingid, mis Lexusel tulevad avades pesast välja. Ma olen kokku puutunud rohkem mehaanilistega linkidega. 

Julgen Lexus R450h soovitada pereautoks, kuhu kogu vajalik varustus suvel maale sõitmiseks peale mahub. Kuid samas saab ka üksik poissmees autoga kindlasti kenasti hakkama. Seega julgen seda soovitada kõigile, kes kvaliteedist lugu peavad.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.