Jälgi kütusenäidikut – Kuidas mõjub täiesti tühja paagiga teepervele jäämine auto tervisele?

Tühja paagiga teepervele jääda ei soovi keegi.Foto: Shutterstock

Bensiini- ja diiselmootoriga auto liigutamiseks on tarvis neid regulaarselt kütusega varustada. Teinekord võib juhtuda, et halbade asjaolude kokkulangemisel kukub paagis oleva kütuse tase liiga madalale võib saab täiesti otsa. Mida taoline olukord autole teeb?

Tühi paak võib liiga teha mitmele sõiduvahendi kütusesüsteemi elemendile. Kui kütust enam pole, siis võib see põhjustada kütusepumba ülekuumenemist. Sarnaselt muudele liikuvatele komponentidele vajab ka see töötamiseks vedelikuga määrimist ning kui seda vedelikku enam süsteemis pole, võib see endaga kaasa tuua ülekuumenemise ning halvemal juhul ka pumba ülesütlemise.

Lisaks on tühja paagi puhul oht ära ummistada kütusefilter. Nimelt koguneb aja jooksul kütusepaagi põhja sade, mille sattumist mootorisse aitab vältida just kütusefilter. Kui aga kütuse tase paagis on liiga madal, pumbatakse filtrisse just paagi põhjas olevat mustust, mis võib kergesti filtri ummistada.

Kui sõiduvahend on kütuse lõppemise tagajärjel teepervele seisma jäänud, siis tasuks vältida selle tühjalt käivitamist. Võrreldes bensiinimootoriga võib taoline käivitamine enam liiga teha diiselmootoritele, kuna selle kütust pumbatakse suurema rõhu all ning kahju ilma määrdeta liikuvale pumbale on suurem.

Seega tasub pikemate sõitude ettevõtmisel enne alati veenduda, et kütust paagis oleks piisavalt või teel olevad tanklad oleksid parajal kaugusel. Õnneks on Nestel tanklaid üle Eesti ning lisaks ka Lätis, Leedus ja Soomes. Marsruudi planeerimisel võib kõigi Neste tanklate asukohti vaadata kodulehelt või Neste mobiiliäpist.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.