Suvesoe on maikuuks kohale jõudnud ning seda olulisem on autojuhile, et autos oleks toimiv kliimaseade. Keegi ei soovi, et niigi palaval päeval auto konditsioneer külma asemel hoopis sooja puhub. Mis võiks aga sellise vea põhjus olla?
Ega külmaaine pole otsa saanud?
Esimesena tasub üle vaadata külmaaine tase süsteemis. Loomulik kadu on tavaline, keskmiselt väheneb külmaaine tase aastas 10–15 %, talvel rohkem.
Muidugi võib olla põhjuseks ka leke või elektrooniline rike. Samuti ei saa välistada, et mõni tihend, toru või andur on ajapikku kahjustada saanud. Sellisel juhul tasub pöörduda autoteenindusse ning lasta spetsialistidel olukord üle vaadata.
Probleeme võib esineda ka kondensaatoriga, mis tegeleb gaasilise külmaaine jahutamisega. Tõrke põhjus võib peituda selles, et kondensaatorisse on sattunud nii palju tolmu ja mustust, et see takistab juba seadme tavapärast tööd. Sellisel juhul võib päästa kondensaatori puhastamine, ent kui probleem ei kao, siis tuleb detail välja vahetada.
Kliimaseadme ülesanne on lisaks külma puhumisele ka liigse niiskuse eemaldamine. Samas ei tohi niiskus jõuda süsteemi enda sisse, sest siis võivad tekkida tõrked.
Ära unusta hooldamist
Seega on kliimaseadme regulaarne hooldus oluline. Näiteks võiks korra või kaks aastas vahetada salongifiltrit.
Ja kuigi sa enne suvesooja saabumist kliimaseadet palju ei puutu, on mõistlik see aeg-ajalt sisse lülitada, et vältida enneaegseid rikkeid ning saada lahti üleliigsest niiskusest.
Niisiis mõtle kindlasti järele, millal sa viimati sõiduki kliimasüsteemi lasid kontrollida. Kui eelmisest hooldusest on juba tükk aega möödas, siis oleks mõistlik lasta see spetsialistil üle vaadata.