29. aprillil toimus Madridis uue CUPRA Leoni maailma esmaesitlus. Vaatemänguline sündmus tähistas margile olulist verstaposti, tutvustades nii CUPRA Leoni 5-ukselist luukpära kui ka universaalversiooni Sportstourer. Tänu uuele disainikeelele DNA-le, uue põlvkonna e-Hybrid hübriidtehnoloogia kasutusele võtule, suuremale digitaliseerimisele ja täiustatud jätkusuutlikele funktsioonidele viib uus mudel margi omas segmendis uuele tasemele.
Eelmisel aastal jõudis CUPRA uue verstapostini: alates margi lansseerimisest 2018. aastal iseseisva automargina on klientidele tarnitud pool miljonit autot. Uus CUPRA Leon on täiustatud ja ümber kujundatud, et edulugu jätkata.
Disain
Uued CUPRA Leon 5D ja CUPRA Leon Sportstourer on loodud nii, et nad avaldaks muljet ja kannaks endas nii-öelda vau-faktorit. Iga sõiduk, olenemata valitud kerekujust, väljendab margi DNA-d täiesti uue ilme, tugevama iseloomu ja sõiduki olemusega sobiva arenenud sportlikkuse kaudu.
Leed-valgustehnoloogiat on maksimaalselt arendatud sarnaselt kolmnurkadel põhinevast disainifilosoofiast lähtuva CUPRA esiosaga. Uuele 5-ukselisele CUPRA Leonile ja Sportstourerile lisab veelgi rafineeritust integreeritud CUPRA logo, mis paikneb tagaosa keskel tagatulede vahel. Ka tagumised helkurid on kolmnurksed, pannes CUPRA perekonna disainifilosoofiale väärika punkti.
Uue CUPRA Leoni proportsioonid, olgu tegemist 5D või Sportstoureriga, viimistleb lõpuni valik uusi velgede kujundusi. Valikus on üheksa erinevat valuvelge vahemikus 18–19 tolli.
Info- ja meelelahutussüsteemil on hõlpsasti kasutatavat kasutajaliidest silmas pidades täiustatud rakenduspaneel App Bar, vidinad ja kliimapaneel Clima Bar. Kõik rõhutab lihtsust, isikupärastamist ja tipptasemel disaini. Kliimaseadme seadistused on nüüd sujuvalt integreeritud põhiseadme ekraanile ning nii on kõik sõiduki funktsioonid ja juhiabilised ligipääsetavad vaid ühe klikiga, ühendades endas digitaalse ja füüsilise suhtluse.
CUPRA Leonil on lisavarustuses uus kõrgkvaliteetne 12 kõlariga 425-vatine helisüsteem, mis on välja töötatud koostöös Sennheiser Mobility audioekspertidega. Helitehnoloogia sisaldab Sennheiseri AMBEO Concerto tarkvara, mis suudab eristada muusika põhikomponente, sealhulgas erinevaid instrumente ja ruumiteavet ning need vastavalt autos kuulamiseks ümber jaotada. Tarkvara tagab puhta Sennheiserile tunnusliku helipildi, mis on loodud Sennheiseri pika ajaloo jooksul, mille käigus on Sennheiser andnud artistidele ja muusikaprofessionaalidele usaldusväärseid helilahendusi.
Jõuajam
Tavapärane sisepõlemismootor on endiselt uue CUPRA Leoni jõuallikate valiku põhisammas, seda ka uute võimaluste puhul. Kõik mootorid võidavad turbo-, bensiini-, diisel- ja PHEV-versioonidest, mille võimsus on 150 hj (110 kW) kuni 333 hj (245 kW), et tagada tipptasemel jõudlusega sõiduki dünaamiline võimekus.
Valikus on neljasilindriline 1,5-liitrine 150 hj (110 kW) mootor, mis on ühendatud 6-käigulise manuaalkäigukastiga ja saadaval nii luukpära kui ka Sportstoureri korral.
Jõudlusskaalal ülespoole liikudes arendab uus luukpära CUPRA Leon 2,0-liitrist 300 hj (221 kW) võimsust. Esiveolisel versioonil suunab võimsuse ratasteni 7-käiguline DSG topeltsiduriga käigukast, samas kui integreeritud esidiferentsiaalilukk (VAQ) aitab saavutada sõiduki võimsuse üle veelgi paremat kontrolli. Dünaamilistes sõiduolukordades kindlustunde tagamiseks võtab süsteem näidud paljudest allikatest: roolimisnurk, ratta pöörlemiskiirus ja lengerdus.
Uuele CUPRA Leon Sportstourerile on antud kaks omaette ainulaadset mootorit. 2,0-liitrine TSI 204 hj (150 kW) jõuallikas nelikveo tehnoloogiaga (4Drive) ja DSG topeltsiduriga käigukastiga.
Ja valiku võimsaim, 333 hj (245 kW) 2-liitrine otsepritsega turboga bensiinimootor on ühendatud 7-käigulise DSG-käigukastiga, tuues kaasa uue sõidurežiimi koos CUPRA inseneride poolt võidusõidurajale kalibreeritud jõuülekandega ning varustatuna pöördemomenti jaotava tehnoloogia ja lisavarustuses saada olevate Akebono piduritega. See on kõigi aegade kõige võimsam CUPRA Leon.
CUPRA Leon Sportstourer VZ šassiisüsteem võimaldas inseneridel lisada võidusõidurajal kasutamiseks driftirežiimi. Selles sõidurežiimis on ESC sportrežiimis ja pöördemomenti jaotavat tehnoloogiat kasutades saab võimsuse täielikult kanda ühele tagarattale, mis aitab autot kurvis suunata nii, justkui teeks see piruette.
Mõlemad PHEV-i versioonid on varustatud uue 1,5 TSI mootori, elektrimootori ja suurema akupaketiga, millel on nüüd 19,7 kWh (neto). See võimaldab uuel CUPRA Leonil pakkuda keskkonnateadlikku põnevust ja enam kui 100 km puhast elektrilist sõiduulatust. Akut saab nüüd kiirlaadida kuni 50 kW (alalisvoolu laadimine) teel olles või kodus, kasutades 11 kW Wallboxi (varem 3,6 kW).
Veermik
Uue CUPRA Leoni võimsus kantakse teele absoluutse täpsusega kogu mudelivaliku ulatuses. Suurema võimsusega mudelite puhul tagab nelikvedu 4Drive, et tarnitaks alati õige võimsus. Elektrohüdraulilise mitmekettalise veojõusüsteemi kõige uuem põlvkond juhib igale rattale edastatavat võimsust, maksimeerides haarduvust ja jõudlust.
4Drive-tehnoloogia analüüsib teeolusid reaalajas, sealhulgas sõiduki kiirust, ratta pöörlemiskiirust, rooliasendit ja sõidustiili või -režiimi, et suunata võimsus õigetele ratastele koheselt, kiiresti ja progresseeruvalt. Tänu EDS-i elektroonilisele abiseadmele, mis lukustab libiseva ratta vastaskülje suhtes, saab pöördemomenti juhtida isegi sõiduki mõlemal küljel olevate rataste vahel, tagades, et pöördemoment ei kao.
Süsteem on integreeritud tagasilda ja asub veovõlli otsas tagumise diferentsiaali ees, parandades kaalujaotust ning vähendades inertsi ja reaktsiooniaega.
CUPRA Leoni dünaamikat saab erinevate juhiprofiilide kaudu muuta vastavalt juhi eelistustele. Need muudavad sõiduki iseloomu, alates igapäevasest sõidust kuni jõudlusele keskenduva kuumpärani, andes uuele CUPRA Leonile laialdase võimekuse, mida esineb harva mõnel teisel sama segmendi sõidukil.
Juhti abistavad süsteemid ja ohutus
Uuel CUPRA Leonil on lai valiku ohutus- ja mugavusfunktsioone, et pakkuda kindlustunnet, mis iganes ka ei juhtuks. Tehnoloogiate komplekt on loodud abistamiseks, aga mitte sekkumiseks, tehes Leonist segmendi ühe kõige ohutuma ja mugavama sõiduki. Uue CUPRA Leoni ohutus- ja mugavussüsteemide hulgas on etteaimav adaptiivne kiirushoidik (ACC), reisiabi Travel Assist, külg- ja väljumisabi ning hädaabisüsteem.
Täiustatud juhiabisüsteemide valikut täiendavad seitse turvapatja, sealhulgas standardvarustuses esi-keskturvapadi. Tehnoloogiate kombinatsioon loob uskumatu turvalisuse taseme, häirimata juhi sõidukogemust.
CUPRA Leon paistab silma ka mugavuse poolest: võtmeta virtuaalne pedaal (ainult Sportstoureril), Climatronic kolme tsooniga, seisusoojendus, soojendusega istmed ja rool, mäluga elektriline juhiiste ja 230 V laadija pakiruumis.
CUPRA – traditsioone murdev ja “kastist väljas”
CUPRA on traditsioone murdev “kastist väljas” automark, mis ühendab omavahel emotsioonid, tipptasemel sooritusvõime ja elektri jõu, inspireerides Barcelonast kogu maailma. 2018. aastal autoturule saabunud CUPRA on üks kiiremini kasvavaid automarke Euroopas ning selle selgelt eristuvate müügipunktide võrgustik ulatub üle kogu maailma.
CUPRA tõestab, et elektrifitseerimine ja sportlikud sõiduomadused sobivad omavahel ideaalselt kokku. Selle tõendiks on 2023. aastal saavutatud uus müügirekord – 230 000 sõidukit. Iga järjekordne turule toodud mudel tähistab oma väljakutsuva ja originaalse disainiga uut verstaposti automargi iseloomu kujundamisel. Praegu on saadaval mitu omanäolist mudelit: omas segmendis ainulaadne CUPRA Ateca, CUPRA Leon – tänu pistikhübriidversioonile esmakordselt ka elektrifitseeritud kujul, esimene eksklusiivselt CUPRA poolt välja töötatud ning tänaseni enimmüüdud mudel CUPRA Formentor ning margi esimene täiselektriauto CUPRA Born.
CUPRA on FC Barcelona ametlik liikumis- ja autopartner, üks üleilmse padeliturniiride sarja World Padel Tour põhisponsoreid ning e-spordi klubi Finetwork KOI ametlik sponsor. CUPRA tunneb uhkust ka vormel-E sarja võistlustel osalemise üle. CUPRA Tribe koondab ühte meeskonda automargi saadikud – tipptegijad, kes soovivad muutustele hoogu anda. Nende hulka kuuluvad Oscarile nomineeritud filmirežissöör J.A. Bayona, elektrivormeli piloot Lucas Di Grassi, tänavakunstnik TvBoy, kuldmedaliga pärjatud olümpiavõitjad Adam Peaty ja Saul Craviotto, Saksa väravavaht Marc ter Stegen ning kahekordne Ballon d’Or’i ja FIFA parima mängija auhinna võitnud jalgpallur Alexia Putellas.
Nende uudiste avaldamist võivad olla toetanud loos mainitud tootjad.