SEAT/CUPRA

Neli soovitust, kuidas kõikuvate välistemperatuuridega autot töökorras hoida

Foto: CUPRA.

Eelmine nädal tõi Eestimaale erakordselt heitliku ilma – nädalavahetusel oli sula, esmaspäev kostitas meid krõbedate külmakraadidega, mida jagus paariks päevaks ning siis pööras ilm taas sulale.

Et suured temperatuurikõikumised autoomanikele ootamatult probleeme valmistama ei hakkaks, soovitab Topauto vanemhooldusnõunik Dan Mustjatse tähelepanu pöörata järgmistele asjadele. 

1. Tangi kvaliteetset kütust 

Automootor on keeruline süsteem, mida tuleks toita vaid parima kütusega. Kui väga vähe sõita, siis tuleb veenduda, et paagis oleks talviseid kraade kannatav kütus. Samuti soovitavad spetsialistid sooja ja külma vaheldumisel tekkiva kondentsvee tekkimise vältimiseks hoida auto kütusepaak võimalikult täis. 

2. Kontrolli rehvirõhku 

Kui temperatuur kõigub pluss-miinus 10 kraadi, siis rehvirõhud võivad kõikuda ca 0,2 bari mis toob endaga kaasa rehvirõhutule süttimise. Vanematel sõidukitel tuleks rehvirõhku ise kontrollida ning vajadusel ühtlustada selle tasemeni, mille tootja on konkreetsele autole ette näinud. Ebaühtlane rõhk rehvides halvendab auto juhitavust ja teel püsimist, samuti kulutab ebaõige rõhk liigselt rehve. 

3. Hoolda tihendeid 

Kui temperatuuri kõikumine on sage, nagu käesolev talv on näidanud, tekib palju kondentsi, mis võib põhjustada tihendite ja lukkude jäätumist. Et seda vältida, on mõistlik tihendeid silikooniga hooldada ning igaks juhuks kanda taskus ka lukusula, millega saab kinni külmunud autoluku lahti.

Kondentsveest tingitud miinuskraadidega jäätumine võib põhjustada ka kojameeste klaasile kinni külmumist või elektriliste akende kinni jäätumist. Kui viimane nimetatud probleem on juhtunud, vii auto sooja parklasse sulama ning ära püüa situatsiooni jõuga lahendada, sest see võib ära rikkuda klaasi liigutava mootori.

Pärast pikemat sõitu tuleks autouksed mõnda aega temperatuuride ühtlustamise mõttes lahti hoida, siis ei teki salongi kondentsi. Sama võiks teha siis, kui autoga soojast garaažist välja sõita, vastasel korral võivad klaasid järgmisel hommikul seest jääs olla, sest autos on liiga palju niiskust. 

4. Regulaarne autohooldus seest ja väljast 

Ajal, mil krõbedad külmad vahetuvad sopaste ilmadega, tuleks autot regulaarselt ka pesta, et maha uhtuda auto kerele, eriti alumistele osadele ladestuv sool ja pigi, mis ajapikku auto roostetamist põhjustavad.

Samuti peaks kriitilise pilguga oma auto sisemise seisukorra üle vaatama need, kel on autosalongis nahast istmed või muud nahast pinnad. Temperatuuri kõikumine ja niiskus muudavad nahkdetailid vastuvõtlikuks lõhenemisele. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.