„Kui sisenete CUPRA Borni, aktiveeruvad kõik teie meeled,” ütleb CUPRA Color & Trim Concept & Strategy juht Francesca Sangalli. See oli sisekujundusmeeskonna peamine eesmärk – luua brändi DNA-ga ruum, mis oleks meeltele tõeline kogemus. Interjöör, mida saab tunda ja kogeda kolmes mõõtmes.
3D-efektid interjööris
Elava interjööri saavutamiseks kasutas CUPRA disainimeeskond uusimat tehnoloogiat, värve ja erinevaid tekstuure. “Me tuginesime värvide juures neutraalsele lähenemisele, intensiivistades parameetrilist tehnoloogiat kasutades efekte ja tekstuure,” ütleb Sangalli. Nii on sinistele istmetele loodud 3D-efektid, mille mikroperforatsioonid paljastavad pinna all oleva vaskvärvi.
“See lasertehnika võimaldas meil istmele liikumisefekti anda. See ei ole staatiline graafiline efekt. See nihkub, tuhmub ja jääb tunne, et laieneb,” lisab disainer. Sarnased vaskvärvi dekoratiivsed õmblused istmetel ja ustel täiendavad mitmeid detaile.
Tähelepanu detailidele
Parameetrilist tehnoloogiat kasutati ka muude materjalide, näiteks armatuurlaua materjalide puhul, kuid seekord loodi reljeefe, mis samuti tuhmuvad ja loovad sama mulje liikumisest. “Tahtsime luua palju 3D-efekte, et suurendada kõigi elementide väärtust ja luua nende vahel kontseptuaalne seos,” ütleb Sangalli.
Jätkusuutlikud materjalid
Lisaks uusimatele tehnoloogiatele paistab Borni puhul silma ka uute materjalide kasutamine sõiduki istmetel. “Istmed on valmistatud jätkusuutlikest materjalidest. CUPRA Born baasmudel on varustatud tekstiilidega SEAQUAL® YARN, mis loob kangad merest kogutud ringlussevõetud materjalidest,” selgitab Sangalli. Kasutatud on ka ökoloogiliselt toodetud mikrokiudu DINAMICA®.
Fookuses on juht
Armatuur paistab silma oma 12-tolline multimeediasüsteemi ja rooli taha lisatud 5,3-tollise ekraaniga. See sisaldab ka uut funktsiooni-liitreaalsuse peaekraan-projektor, mis kuvab sõidu ajal teavet kiiruse, sõidu abivahendite ja juhiste kohta.
“See on väga tähelepanuväärne, sest näete seda teavet 3D-vormingus, mis on projitseeritud väljaspool sõidukit teele, mitte esiklaasile. Nii on lihtne sõita loomulikul teel, ilma et peaksite silmi teelt eemaldama,” ütleb infotainment-süsteemide juht Miguel Garcia. Rooliratta juhtnupud on sarnaselt tahvelarvutiga puutetundlikud. Ja vaid nupuvajutusega saate roolilt vahetada sõidurežiime.
Selle sisekujunduse eesmärgiks oli luua ruum, kus juht on sõiduki keskel ja tunneb elektriautoga sõitmise põnevust. “Kõik aistingud puudutusest, kujundusest, sellest, kuidas see sind ümbritseb. Sisekujunduse abil saavutasime tunde, et istute autos, mis on just teie jaoks loodud. Istmed, konsool, rool — kõik keskendub juhile,” ütleb sisekujunduse juht Jaume Sala.