Elegantne sedaan läbi aastakümnete: Toyota Camry on täna ainuke täishübriid oma klassis

Uus Toyota Camry hoiab suurte linnasedaanide lippu kõrgel.Foto: Toyota

Toyota Camry on olnud suurte sedaanide lipulaev juba aastakümneid. Olles ainuke täishübriid oma autode klassis, pakub see esindussedaan vaikset ja luksuselähedast sõiduelamust, mida täiendab Toyota legendaarne vastupidavus.

Aga kas teadsid, et Camry ajalugu algab tegelikult hoopis Toyota Celica mudelist? Camry nimi võeti Jaapanis esimest korda kasutusele 1980. aastal, kui nii nimetati teise põlvkonna Celica neljaukselisi sedaane.

Celica Camry rajas tee tänaseks tuntud Camryle

Celica sedaanversioonid olid harjumuspärasest Celicast väga erinevad, kuna kasutasid pigem tollase Toyota Carina komponente. Celica Camry eluiga oli lühike – juba 1982. aastal tutvustati esimest Toyota Camryt.

Esimene põlvkonna Toyota Camry.Foto: Mytho88, Wikipedia

Esimene Camry oli neljaukseline bensiinimootoriga sedaan. 1984. aasta alguses toodi bensiinimootori kõrvale ka 1,8-liitrine turbodiisel. 

Varsti asendati 1,8-liitrised mootorid kaheliitriste jõuallikatega. Nii bensiini- kui diiselmootoriga mudelil olid viiekäigulised manuaalkäigukastid, kuid bensiinimootoriga variandile sai valida ka kolmekäigulise automaatkäigukasti.

1985. aastal valmistati Jaapanis 252 950 Camryt, millest umbes pooled suundusid kiiresti kasvavale USA turule.

Teine põlvkond tõi turule universaalkerega mudeli

Teise põlvkonna Toyota Camry.Foto: Toyota

Teise põlvkonna Camry jõudis turule 1987. See pakkus ulatuslikku uuendust, et vastata kasvanud kliendivajadustele. 

Uue Camry kere oli pikem ja laiem, kuid teljevahe jäi samaks. Esimest korda lisandus Camry mudelivalikusse sedaani kõrvale ka universaalkerega mudel, mis pakkus mahukat pagasiruumi.

1988. aasta märtsis jõudis müügile nelikveoline Camry. Nelikvedu pakkus täiendavat stabiilsust ja juhitavust, kasutades mootorilt 50/50 pöördemomendi jagamist esi- ja tagatelgede vahel.

1990. aastaks oli Toyota tootnud üle 2,1 miljoni Camry, neist üle 240 000 jõudis Euroopa turule.

Kolmas põlvkond sai täiesti uue disaini

Kolmanda põlvkonna mudel sai täiesti uue välisilme.Foto: Toyota

1991. aastal turule jõudnud kolmanda põlvkonna Camry oli saanud täiesti uue näo – varasematest mudelitest ei olnud midagi üle võetud. Auto oli märgatavalt suurem igas suunas ning selle lai kere ja suure mahutavusega mootorid olid arendatud välisturgude vajadusi arvesse võttes.

Uue Camry kiilukujuline kere rõhutas madalat raskuskeset. Aerodünaamikale aitasid kaasa ümbritsevad tuled ja süvistatud uksekäepidemed. Salongis oli rohkem ruumi nii reisijatele kui ka pagasile, ja juhtimisseadmed olid paigutatud juhi poole kaldu, mis parandas ergonoomikat. Huvitava disainielemendina oli kolmanda põlvkonna universaalil kaks tagumist kojameest.

Neljas põlvkond tõi turule ka sportversiooni

Neljanda põlvkonna Toyota Camry.Foto: Toyota

Camry neljas põlvkond jõudis turule 1996. aasta novembris. Seekord otsustas Toyota rõhutada mudeli erakordset hinna-kvaliteedi suhet. Disainilt oli uus mudel nooruslikum, laia välimusega ning madala, voogava küljejoonega. 

Mootorivalikus olid täiustatud 2,2-liitrine neljasilindriline mootor ja täiesti uus 3,0-liitrine V6-mootor, mis pakkus suuremat võimsust ja pöördemomenti. V6-mootoril oli uuenduslik kütusesüsteem, mis vähendas heitmeid ja kütusekulu.

Lisaks oli Camry Sport versioon, mis jõudis turule 1997. aasta jaanuaris. Sellel olid 17-tollised valuveljed, 20 mm madalam vedrustus ja Connolly nahkistmed.

Viies põlvkond oli viimane, mida Euroopas müüdi aastatel 2001–2005

Uue aastatuhandega saabumisega tehakse Camrysse suur investeering ning müügile tuli täiesti uue näo saanud auto.Foto: Toyota

2001. aastal tuli turule täiesti uus Camry. Kuna USA-s oodati mudeli müüginumbrite ulatumist miljonitesse, siis tehti uude mudelisse ka väga suur investeering. Sinna kuulus Toyota inseneritöö ja suurem teadus- ja arenduskulude eelarve. Sellest tulenevalt said ka Euroopa ostjad erakordse kvaliteediga mudeli – hoolikalt tasakaalustatud sõiduomaduste, mugavuse ja jõudluse kombinatsioon, mis kinnitas selle Toyota Camry staatust lipulaevana sedaanide seas.

Kujunduses oli taas äratuntav tugev kiilujoon, mille järsult kaldu A- ja C-piilarid andsid autole kupee-laadse ilme, peites endas samal ajal suurt 587-liitrist pagasiruumi. Auto pakkus klassi parimat jala- ja pearuumi kõigile reisijatele, vaatamata auto suhteliselt kompaktsetele välismõõtmetele.

Mõlema mudeli varustustase vastas või mõnes kohas isegi ületas äriklassi autode nõudmisi. Kliimaseade, elektriaknad, kaugjuhitav kesklukustus, elektriliselt kokkuklapitavad küljepeeglid, millel oli vett tõrjuv klaas, ja elektriliselt reguleeritavad esiistmed olid vaid väike osa standardvarustusse kuuluvast.

Uut Camryt tuli Euroopasse oodata 15 aastat

Euroopa turgudel tegi Camry vahepeal pea 15 aastase pausi.Foto: Toyota

Pärast 2004. aasta mudelit tekkis Euroopa turul paus ning Camry edulugu jätkus peamiselt USA-s. Euroopasse jõudis Camry tagasi 15 aastat hiljem, kui esitleti kaheksanda põlvkonna mudelit, mis asendas Euroopa turgudel seni populaarse Toyota Avensise. Ainult et võrreldes Avensisega oli Camryt võimalik soetada vaid sedaankerega.

Uus Camry tuli turule Toyota võimsa hübriidajamiga ja TNGA platvormiga, mis tagas väga hea juhitavuse ja sõidudünaamika. Lisaks on mõeldud ka kasutusmugavusele ning tehti järjekordne samm turuvalisuse suunas – juhi jaoks asuvad kõik lülitid loogilistes kohtades ning erinevad Toyta Safety Sense juhiabid olid saadaval juba standardvarustuses.

Uue Camry sai sama jõuallika, mis oli RAV4-l, ehk 2,5-liitrise bensiinimootoriga hübriidajami, mis on piisavalt võimas, et suurt sedaani muretult edasi viia. Nullist sajani kiirendas uus 8,3 sekundiga ja tarbis keskmiselt vaid 4,3 liitrit kütust 100 kilomeetri kohta (NEDC).

Üheksas põlvkond hoiab suuri sedaane au sees

Uus Toyota Camry on erksa minekuga, ruumikas ning pilkupüüdev.Foto: Toyota

Suuri sedaane jääb turul aina vähemaks, Toyota Camry on veel üks väheseid suuri pereautosid, mis turul saada on. Uus Camry on sarnane eelmisele põlvkonnale, kuid mõningate täiendustega.

Uus ninaosa, natuke muutunud mõõtmed ja kitsad tagatuled teevad Camry oma margikaaslaste, Priuse ja C-HR-i sarnaseks. Sõitjateruumis kohendati keskekraani, mis on suurem ja sügavamalt integreeritud. Samuti lisandus terve rida ohutusseadmeid ja nende täiustusi.

Auto kapoti all on uus viienda põlvkonna hübriidsüsteem. Uue liitiumioonaku, elektrimootorite, inverteri ja muu täiustamine viis võimsuse kuueprotsendilise kasvuni (nüüd 169 kW). Nüüd kiirendab Camry nullist sajani koguni 7,2 sekundiga. Auto lisavarustus täienes kaugjuhtimisega kliimaseadme ja digivõtme näol.

Uuest Camryst leiab tagaistujate jaoks mõeldud lukuslikkust lisava juhtpaneeli.Foto: Toyota

Varustustasemeid on uuel Camryl neli ja iga järgmine viib mugavuse uuele tasandile. Baasvarustuses (Luxury) on kõik esmavajalik mugavuseks ja turvalisuseks,  Luxury Business lisab soojendusega rooli ja kunstnahast istmed, Executive mudelil on nahkistmed ja istmeventilatsioon, suurem juhiekraan, eest ristsuunast läheneva liikluse hoiatus, ohutu väljumise abi, nanoeX tm salongiõhu puhastus ning 18-tollised rattad. Kõrgeim, Premium varustus lisab kolme tsooniga kliimaseadme, JBL üheksa kõlariga stereo, tuuleklaasinäidiku, tagaistujate jaoks juhtpaneeli ning elektriliselt reguleeritavad tagaistmete seljatoed koos istmesoojendusega.

Kui tunned huvi uue Camry vastu, siis auto hind algab 38 900 eurost ning sõidukiga saad tutvuda Toyota esindustes.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.