GALERII Leedu-Eesti rallipaar stardib maailma ühel karmimal võidukihutamisel

Dakari rallil stardivad Toyota roolis Benediktas Vanagas ja Kuldar Sikk.Foto: Andrius Laucius / Toyota

Maailma üks raskemaid ja ohtlikumaid kõrberallisid algab taas. TOYOTA GAZOO Racing Balticsi tiimis stardivad ka leedukas Benediktas Vanagas ja meie oma mees Kuldar Sikk. 

Algavaks Dakari maratonralliks valmistumisel osales Leedu-Eesti rallipaar Vanagas-Sikk möödunud aastal maastikurallide Euroopa karikavõistlustel FIA European Bajas Cup. Seal oli kokku viis võistlust, mis sisuliselt ongi Dakari-suguste maratonrallide miniversioonid, millest Vanagas-Sikk osalesid neljal. 

Eesmärk on jõuda finišisse

Kuigi Vanagas stardib Dakaril juba 12. korda, siis sellise tandemina osaleti esimest korda möödunud aastal. Eelmisest aastast võeti kaasa teadmine, et kõige olulisem on säilitada rahu, sest 14 päeva vältaval võistluses tuleb läbida kuni 500 km etappe, mis võivad olla täis ootamatusi.

Suurimaks eesmärgiks on meestel jõuda finišisse. Eelmisel aastal esimest korda tandemina võisteldes tuli ralli pooleli jätta pärast neljandat võistluspäeva, kui kivile otsa sõideti ja sõidukit enam parandada polnud võimalik.

Kui sõidetakse targalt, siis mõlgutatakse sel aastal mõtteid ka esikümnest. Tulemuse saavutamiseks tuleb kõigepealt jõuda finišisse ning seejärel on kõik võimalik. Kuldar Siku sõnul teevad tulemuse lõpuks need sõitjad, kes teevad kõige vähem vigu.

Täispaagi ja sõitjatega koos kaalub auto 2,7 tonni

TOYOTA GAZOO Racing Balticsi tiimi all startiva rallipaari võistlusautoks on Toyota GR DKR Hilux. Sisuliselt on tegemist sarnase sõidukiga nagu eelmisel aastal, kuid mõningate täiendustega – muudetud on esitiiva kuju ja toruraami struktuuri. Toruraamile ehitatud auto jõuallikaks on kahe turboga 3,5-liitrine V-6, mis arendab 400 hj ja 660 Nm. Nelikveolise auto kuuekäiguline käigukast on järjestiklülitustega.

Tegemist on võimsa, 2 tonni kaaluva autoga, millel on 540 liitrit mahutav kütusepaak. Koos sõitjate ja täispaagiga võib auto mass küündida 2,7 tonnini. 

Uus Hilux jõudis novembrikuu alguses Leetu, kus sellega ka mõned lühikesed testsõidud tehti. Pikemad testisõidud tehti vahetult enne Dakari ralli algust.

Dakari kõrberalli on mootorispordi üks raskemaid katsumusi. Ralli marsruut pole täpselt paika pandud. Kindla tee asemel on võistlejatele antud navigeerimiseks GPS-teekonnapunktid ja kontrollpunktid, mis tuleb läbida. Täpne marsruut jääb sõitja ja kaardilugeja otsustada. Siin pole vaja mitte ainult kogemust ja täpsust, vaid ka õnne. 

48-tunnine etapp Chrono

Järjekorras 46. Dakari ralli algab 5. jaanuaril ja kestab 19. jaanuarini. Osalejad alustavad oma teekonda Saudi-Araabia linnas Alulas ja finiš jõuab Punase mere lähedal asuvasse Janbu linna. Ees on ootamas 1 proloog, 12 etappi ja 14 päeva võidusõitu, mille hulgas on ka üks puhkepäev. 

2024. aasta Dakar toob endaga kaasa ka mitmeid uuendusi: uus formaat, kahe päeva jooksul peetav 48-tunnine etapp “48hChrono”, uued lõigud ning muudatused navigatsioonis.

48-tundi kestev Chrono maratonetapp tähendab, et kiiruskatse on jaotatud kaheksaks bivakiks ehk millisesse punkti kella 16ks jõutakse, sinna jäädakse ööbima ning järgmine hommik kell 7 alustatakse sõitu samast kohast. Etapi ajal puudub nii sportlastel ülevaade, kuidas teistel osalejatel läheb ning tagasi hooldusmeeskonna juurde jõutakse alles 600-kilomeetrise etapi lõppedes. 

Võistlusrajal on küll lubatud kaasvõistlejaid aidata, kuid see ei pruugi olla kasulik tehasemeeskonna sõitjatele.

Kokku peavad sõitjad läbima ligi 8000 kilomeetrit, millest umbes 5000 kilomeetrit koosneb erinevatest etappidest, sealjuures sõidetakse 60% marsruudist uuel territooriumil.

TOYOTA GAZOO Racing Baltics tiimi all sõitev rallipaar Benediktas Vanagas ja Kuldar Sikk osalevad 2024. aasta Dakaril Toyota GR DKR Hiluxiga numbri all 223. Rallipaari tegemistel saab silma peal hoida Toyota Eesti ja Toyota Lietuva sotsiaalmeediakanalites, kuid kel rohkem huvi, saab tulemusi jälgida Dakari veebilehelt.

Dakari kõrbes kulgeva ralli marsruut.Foto: Dakar

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.