Paraolümpiaks valmistuv Matz Topkin oma uuest Toyotast: “Suurema osa energiast saan nüüd jätta basseini ja jõusaali!”

Matz Topkin valmistub uue Toyota C-HR Hybridi abiga oma teisteks paraolümpiamängudeks.Foto: Toyota

Kohe pärast olümpiamängude lõppu algavad paraolümpiamängud, kus Eesti lippu hoiab teiste hulgas kõrgel ujuja Matz Topkin, kes trotsib piire igapäevaselt. Eelmisel olümpial 6. koha saanud Topkin valmistub nüüd oma teisteks olümpiamängudeks. Olümpiabasseini hüppab ta 7. septembril, kui stardib 50 meetri seliliujumises.

Kuuludes Toyota Balti kuueliikmelisse paraolümpiatiimi on Matz Topkin ka Global Team Toyota liige ehk siis parimate parasportlaste seas, kes paistavad silma võimatuna tunduvate eesmärkide saavutamisel. Peale Matz Topkini kuulub eestlastest tiimi veel teinegi ujuja Susannah Kaul.

Parandamaks parasportlase liikumisvõimalusi ja toetamaks tema sportlikke püüdlusi, andis Toyota Baltic Topkini käsutusse uhiuue Toyota C-HR Hybridi.

Topkin on Toyotale sellise toetuse eest väga tänulik. “Isikliku auto kasutamise võimalus tähendab minu jaoks eelkõige seda, et saan suurema osa oma energiast jätta basseini ja jõusaali,” selgitab ta. 

Ujujad Matz Topkin ja Susannah Kaul kuuluvad mõlemad Toyota Balti paraolümpiatiimi.Foto: Toyota

Kõndimine on pingutust ja aega nõudev

Kui Topkinil auto kasutamise võimalust ei oleks, siis võtaks trenni jõudmine pea kolm korda kauem aega. “Isikliku autota peaksin liikuma ühistranspordiga ehk jalutama lähimasse bussipeatusesse, sõitma 20 minutit kesklinna ja sealt jalutama veel ujulasse,” kirjeldab Topkin oma teekonda kodust ujulani. “Minu jaoks on kõndimine üsna kurnav ja aeganõudev, seega annab auto võimaluse keskenduda kõige paremini just treeningute sooritamisele,” lisab ta.

Ja üks asi on neid teid läbida jalgsi suvel, hoopis suuremaks muutub probleem talvel, kui teed on raskesti läbitavad niisamagi, mis siis veel rääkida liikumispuudega inimesest. “Jalaproteesiga ja ilma käteta on mul talvel liikumiskiirus palju aeglasem ja ettevaatlikum,” nendib Topkin. “Autoga kulub trenni minekuks aastaajale vaatamata umbes 20 minutit, ilma autota läheb suvel umbes 45 minutit ning talvel kindlasti üle tunni,” toob Topkin ajalise võrdluse.

Auto välimus püüab pilke

Just aja kokkuhoid on suurim boonus, mida Topkin igapäevaselt tunnetab. “Muidugi on Toyota C-HR-il ka piisavalt mahukas pagasiruum, kuhu kõik mu ujumisvarustus kenasti ära mahub,” lisab Topkin.

Kiitmata ei jäta Topkin ka uue Toyota C-HR-i välimust. “Mulle meeldib auto julge ja pilkupüüdev disain,” kinnitab ta. “Üle ega ümber ei saa ka tema võimsast, kuid vaiksest mootorist ning ülinutikast sõiduabisüsteemist,” lisab Topkin.

Sportlased nihutavad piire ja teevad võimatu võimalikuks

“Rahvusvahelise Olümpiakomitee ja Paraolümpiakomitee ülemaailmse toetaja ja mobiilsuspartnerina oleme võtnud südameasjaks tõestada, et kui meil on vabadus liikuda, on meil ka vabadus teostada oma unistusi. Isegi neid unistusi, mis tunduvad esmapilgul võimatud. Eesti paraujujad on töökad, nad on ennast igati tõestanud tippvõistlustel, olles kõikidele eeskujuks oma tahtejõu ja eesmärkide poole liikumisega. Meil on ääretult hea meel, et saame aidata Matzi tema sportlaseteel,” lausus Toyota Balticu turundusjuht Elli Tiivel.

Toyota Balti paraolümpiatiimi kuuluvad alates vasakult: Diāna Krūmiņa ja Rihards Snikus Lätist, Aušra Garunkšnytė ja Danas Sodaitis Leedust ning Susannah Kaul ja Matz Topkin Eestist.Foto: Toyota

Toyota on Rahvusvahelise Olümpiakomitee ja Rahvusvahelise Paraolümpiakomitee ülemaailmne mobiilsuspartner ning selle raames on Toyota jaoks oluline tihe koostöö sportlastega, kuna nemad kehastavad piire nihutades ja oma unistusi täide viies tõelist olümpia vaimu. Toyota toetab praegu ligemale 300 olümpia- ja paraolümpiasportlast üle maailma nende teekonnal Pariisi olümpiamängudele. Neist 100 on Euroopa 23 riigist pärit sportlased, kes soovivad võistelda kokku 20 olümpia- ja 13 paraolümpiaalal.

Olümpiamängudel teevad ilma elektriautod ja viimase miili lahendused

Lisaks viib Toyota olümpiamängudele enam kui 2650 elektriautost koosneva sõidukipargi ja 700 elektrilist niinimetatud viimase miili mobiilsuslahendust. Nende hulgas on 250 lühisõitudeks mõeldud akutoitel elektrisõidukit (APM), mis on ümber kujundatud just olümpia- ja paraolümpiamänge silmas pidades.

Erinevaid jõuallikaid kasutavatel olümpia- ja paraolümpiamängude sõidukitel saab vahet teha erinevate värvilahenduste kaudu: vesinikkütusega sõidukid on sinised, elektrimootori jõul sõitvad autod rohelised ning hübriid- ja pistikhübriidsõidukid tunneb ära lilla värvi järgi.

Pariisi olümpiamängud algavad 26. juulil ning paraolümpiamängude tuli süüdatakse 28. augustil. Matz Topkin astub võistlustulle 7. septembril.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.