Pildid: Toyota mitmekesine mudelite ja jõuallikate valik tagab liikumisvabaduse kõigile

Toyota eesmärk on pakkuda erinevaid jõuallikaid ning leida igaühele talle sobiv liikumisviis.Foto: Toyota

Toyota eesmärgiks on pakkuda liikumisvabadust kõigile, võttes seejuures arvesse nende vajadusi ja võimalusi ning pidades silmas jätkusuutlikkust. Toyota usub, et kõik, kes liikuda soovivad, peavad saama liikuda, sõltumata sellest, millises maailmaosas või piirkonnas nad elavad. 

Selleks, et täita oma lubadus, leiab Toyota mudelivalikust igaüks oma eelistustele ja vajadustele vastava mudeli ja jõuallika, olgu selleks hübriid, pistikhübriid, täiselektriline või vesinik-kütuseelemendiga elektriauto.

Toyota täiselektriline linnamaastur bZ4X.Foto: Toyota

Vabadus valida

Toyota elektriautode valik laieneb aastast aastasse, kuid sellegipoolest usub, et akutoitel mudelid moodustavad tulevikus maksimaalselt 30 protsenti kõikidest sõidukitest. Ülejäänud turuosa hõivavad hübriidautod, vesinikuautod ja sisepõlemismootoriga sõidukid.

Toyota C-HRFoto: Toyota

See ei tähenda, et Toyota ei sooviks anda oma panust kliimaneutraalsuse saavutamisse. Vastupidi. Toyota on välja töötanud oma lähenemisviisi, mis hõlmab eri piirkondade vajaduste, turutingimuste ning taristu järgi kohandatud liikumisvõimaluste pakkumist. Toyota portfellis on olemas kõik jõuallikad: hübriidid, pistikhübriidid, akutoitel elektriautod ja vesinikuelemendiga jõuallikad.

Toyota Corolla CrossFoto: Toyota

Pidades silmas ÜRO säästva arengu eesmärke, töötab Toyota selle nimel, et saavutada süsinikuneutraalsus ka oma äritegevuses kogu Euroopas. Toyota Euroopa (TME, Toyota Motor Europe) eesmärk on, et 2035. aastaks oleks kõik Lääne-Euroopa uued sõidukid CO2 heite vabad ning jätkab oma hübriid-, pistikhübriid-, aku- ja kütuseelemendiga elektrisõidukite arendamist, pakkudes klientidele erinevaid alternatiive senisele ainult sisepõlemismootoriga mudelitele.

Toyota C-HRi saad valida ka pistikhübriidina.Foto: Toyota

Jätkub ka elektri- ja vesinikutehnoloogiate arendamine

Kuigi Toyota jätkab süsinikuheidet vähendavate tehnoloogiate arendamist, suurendatakse järk-järgult ka nullemissiooniga sõidukite arvu. Toyota mudelivalikust leiab juba täiselektrilise linnamaasturi Toyota bZ4X, kuid eesmärk on seda mudelisegmenti laiendada. Oodata on mitmeid uusi täiselektrilisi mudeleid.

Toyota Prius on olnud aastakümneid hübriidtehnolooga sümboliks.Foto: Toyota

Vesinik ja selle kasutamist võimaldava infrastruktuuri areng annavad samuti olulise panuse Toyota eesmärkide saavutamisse. Toyota rakendab oma suurt kogemust ja arendab järgmise põlvkonna vesinikupõhiseid kütuseelemendisüsteeme – need on plaanis turule tuua järgmistel aastatel.

Käesoleval aastal tuli Toyota välja uue, kolmanda põlvkonna kütuseelementide tehnoloogiaga, mis muudab vesiniku abil sõitvad masinad veel efektiivsemaks, tuues samal ajal madalamale ka kaasnevad kulud. Turule peaks uus tehnoloogia jõudma 2026. aastal.

Toyota tehnoloogiad on avaldanud muljet ka teistele autotootjatele. Näiteks BMW-gi on võtnud kasutusele Toyota vesinikkütuseelemendi tehnoloogia.

Toyota kodulaadija muudab elektri- või pistikhübriidi laadimise kodus väga mugavaks.Foto: Toyota

Toyota vesinikutehnoloogiat on kasutanud ka Energy Observer, esimene täielikult taastuvenergial sõitev veesõiduk, mida on katsetatud ka avaveetingimustes. Energy Observer on sõitnud enam kui 7000 meremiili, kasutades REXH2 vesiniku-elektri hübriidtehnoloogiat, mis teeb süsinikuosakeste emissioonita sõidu võimalikuks.

Muidugi katsetatakse vesinikutehnoloogiat ka autonduses. Euroopa turul on juba saadaval vesiniku jõul liikuv Toyota Mirai. Ent sõiduautode kõrval panustatakse vesinikutehnoloogiat arendades veelgi enam tarbesõidukitele, näiteks Toyota Hilux ning teised suuremad kaubikud, aga ka paadid, veokid ja bussid. Toyota on alustanud vesinik-bensiinimootoriga veoautode kasutuselevõttu Euroopa peamistel magistraalidel Belgiast Saksamaale, Prantsusmaale ja Hollandisse. 

Mirai on Toyota esimene vesiniku jõul liikuv sõiduauto.Foto: Toyota

Olümpiamängudel tutvustati erinevaid liikumisvõimalusi

Ka 2024. aasta olümpiamängudel tutvustas Toyota oma visiooni ja võimekust arendada keskkonnasäästlikke lahendusi, mis annavad liikumisvabaduse kõigile. 

Toyota viis olümpiamängudele enam kui 2650 elektriautot ja 700 elektrilist niinimetatud viimase miili mobiilsuslahendust. Nende hulgas oli ka 250 lühisõitudeks mõeldud akutoitel elektrisõidukit (ehk APM, Accessible People Mover), mis vastasid Pariisi kohalikele nõuetele – see oli järjekordne näide piirkondlike eripärade arvestamisest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.