Praegune Mazda MX-30 R-EV on elektrimootoriga autode seas maailmas unikaalne, sest evib pardal elektrigeneraatori rollis pisikest vankelmootorit. Pehmelt öeldes haruldasel moel lahendas Mazda ka margi tippdžiibi CX-60 kapotialuse: hübriidajami võtmeosana töötab seal 3,3-liitrine R-6-turbodiisel …
![](https://auto.geenius.ee/app/uploads/sites/4/2024/03/5cc81ddbd7468288c6d30844ff20fec5.jpg)
Huvitavatest lahendustest pungil on ka Hiroshima firma ajalugu. Sõiduautodega alustati suhteliselt hilja, 1960. aastal, kuid edeneti kiiresti, sest varem oldi aastakümneid veoautodega n-ö harjutatud. Jaapani firmadele omaselt olid esimesed mudelid väiksemõõdulised ja pisimootoriga, kuid ekspordi alustamine 1966. aastal nii Euroopasse kui ka USA-sse tähendas juba tavasuuruses autosid. Algse edu taga polnud pelgalt soodsad hinnad, vaid ka töökindlus ja nägus disain, mis telliti puhuti Itaaliast.
Euroopast, täpsemalt Saksamaalt, soetati algusperioodil veel midagi, mis määras Mazda näo igaveseks. Tegu oli vankelmootori litsentsiga firmalt NSU, kes ise ei saanudki vankelautodega edukaks. Õigupoolest haarasid uuest mootoritüübist toona kinni paljud Mazdast palju nimekamad autotootjad, kuid ette rutates tuleb tõdeda, et edu saatis sellega vaid Mazdat.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
![](https://geenius.ee/app/uploads/2024/03/10f906d7f7784afd12aed2231aacb735.jpg)
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr 13
Kõik selle ajakirja lood