Anatole Lapine (1930–2012, sünninimi Anatols Lapinš) töö kaudu avaneb põnev peatükk Porsche ajaloos, mil esmakordselt oli Zuffenhauseni autotööstus sunnitud tegema midagi täiesti teistsugust: looma sportautosid, mis erineksid senisest ehk 911-st.
![](https://auto.geenius.ee/app/uploads/sites/4/2023/11/96a8cee6aa643d4a89dfd2c0a72c4d6d-scaled.jpg)
Jutt on mõistagi eesmootoriga kupeedest 928, 924 ja 944. Samas ulatus kuulsa lätlase panus ka 911 ja Porsche võidusõiduautodeni, millest mõni oli esindatud ka äsjasel näitusel Riia automuuseumis.
Riias sündinud Lapine töötas Porsche peadisainerina aastail 1969–1988, olles selleks ajaks juba kogenud autokujustaja. Nagu paljud eestlasedki Teise maailmasõja ajal põgenes ka tema kodumaalt, jõudis Poola kaudu Saksamaale ning sealt pärast sõda edasi USA-sse. 1951. aastal õnnestus tal saada töökoht General Motorsi (GM) kereosakonda, kus ta tegeles valdavalt eksperimentaalmudelitega, kuid mõjutas ka Corvette’ide väljanägemist.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
![](https://geenius.ee/app/uploads/2023/11/c1347fc57de09a95690fcc81888b38da.jpg)
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr 12
Kõik selle ajakirja lood