Kellele ei meeldiks unistada Porschede, Ferraride, McLarenite või ka M-seeria BMW ja Audi RS’ide omamisest. Autod, mis on iga suure ajakirja kaanel, saavad reeglina kiidusõnu igast nurgast ja maksavad uuena vähemalt 100 000 eurot, superautodel ka 200 000 ja enamgi.
Sellised autod, mis on tavainimestele päriselt kättesaadavad sama tõenäosusega nagu üks korralik lumesadu veel tänavu jaanuaris. No ikka kuskilt ei paista. Aga mis siis oleks see käega katsutav unistus?
Olen Porsche konfiguraatoris veetnud kindlasti rohkem tunde, kui seda ükski mõistlik isik tegema peaks. Inimestele meeldib unistada asjadest, mis kunagi võiksid ju tõeks saada, olgugi see nii vähe tõenäoline, kui tahes.
Sihtmärgid peavad ju olema siiski kõrged. Kuid miks mitte selle tõeliselt kauge unistuste auto kõrvale unistada ka üks “äkki varsti peaaegu, et käega katsutav” reaalne unistuste auto.
Vahet pole, mis meeldib – kõik on lubatud
Keskenduks korraks masinatele, mille ostmist julgeks isegi kaaluda. Seda lausa nii tõsiselt, et hinnakirja ja konfiguraatori kõrvale uurid juba rehvijooksu ja kindlustuse hindu.
Auto võib olla kõige-kõigem seepärast, et see on oma klassi sportlikum, mugavaim või lihtsalt on sellel mingi x-faktor, mis sulle väga meeldib ja kõik muud miinused lihtsalt korda ei lähe.
Kõige tähtsam osa reaalse unistuste auto puhul on muidugi selle hind ja ülalpidamiskulud. Need peavad olema ka päriselus hoomatavad summad, millega saaks täiesti tavalise igapäevaelu kulgedes ilusti hakkama. Seega eelarve on puhtalt igaühe enda võimaluste piirides.
Ei mingeid noore pere laene ega raha saabumist SMS-sõnumiga – regulaarsed päriselt makstavad kulud, mis pangakontole auku sisse ei söö. Tulemuseks on see, et sul on auto, mida oled pikalt ihaldanud, otse sinu kodu ukse ees.
Tõenäoliselt olen mõjutatud brittide automeediast, mida loen ja vaatan regulaarselt juba mituteist aastat, kuid minu puhul on näiteks selliseks autoks kindlasti üks äge sportlik luukpära.
Fordist Alfani ja miks mitte ka Nissan Juke?
Minul pole võimalust omada samal ajal lõbusat ja praktilist igapäeva autot ning suvekuudeks autokatte alt välja kargavat hobiautot. Seega peab see reaalne unistuste auto olema lõbus ja praktiline kõikideks igapäevasteks toiminguteks ning manama kõrvuni naeratuse näole nendel kõige ägedamatel käänulistel sõiduteedel ja vahest ka ringrajal.
Mina võtaks ühe kolmanda põlvkonna Focus RS-i, RS+ Edition varustusega, millel on peale Nitrous Blue värvi ka mattmust katus ja siniste detailidega korvistmed ning esidiffer.
Paadunud Alfa-hoolik saaks sama raha eest ühe pruunikas-kreemise nahksisuga Giulia sedaani, Veloce varustuse, 280-hobujõulise bensiinimootori ja nelikveoga. Ideaalis Competizione Rosso punane, aga peaasi, et mitte valge.
Või hoopis unistad miskipärast Nissan Juke’ist, sest hoolimata, mida kõik teised arvavad, on selle välimus miskipärast sulle just eriti äge.
Reaalse unistuste auto osas on kõige toredam see, et võimatu on soovida valet autot. Kui auto on see, mis sul igal hommikul kodunt väljudes ja autopoole sammudes silmad särama paneb ning sammu kergemaks teeb, siis see on see õige.
Teiste arvamus on täiesti teisejärguline. See on see auto, mille hindu vaatad Auto24-st, mobile.de-st, blocket.se-st ja kõikidest muudest Euroopa otsingumootoritest. Sest sellise auto ostmise puhul ei kõlba lihtsalt mingi mudel.
Kõik peab olema õige: mootor, kere värv, velje disain, interjöör, istmete õmbluse toon, helisüsteem jne. Kui midagi on puudu, siis see pole päris õige. Kui jaksad valitut autot uuena osta, siis on veel parem ja paned täpselt sellise sõiduki kokku, nagu hing ihaldab.
Nii, et palun – jätkake unistamist Porschedest, Paganidest, McLarenitest või Rolls Royce’idest, sest kunagi võib tõesti ime juhtuda. Mina kindlasti jätkan.
Aga kui vahepeal mõelda ka reaalsest unistuste autost, võivad sellised unistused tõeks saada varem, kui te arvata oleksite osanud. Ma tean seda seepärast, et minul sai see unistus eelmine nädal tõeks ja sellest autost loobumiseks peab midagi elumuutvat juhtuma.