Vanatehnikaga käivad sageli kaasas põnevad lood, mis võivad pildi ootamatult kirjuks ajada. Võtame näiteks BMW R35. Selle Saksamaa tsiklimudeli algus oli paljulubav. 1937. aastal tõi BMW välja ühesilindrilise neljataktilise mootorratta, mis maksis oma kahesilindrilistest margikaaslastest vähem ning leidis seetõttu suure ostjaskonna.
Tegu oli 1930-ndate kontekstis uuendusliku sõiduvahendiga. Erinevalt eelkäijast ei saanud see enam esiratta juurde lehtvedrupakki, vaid teleskoophargi, ning väikesestki mootorist pigistati välja oma aja kohta tublid 14 hobujõudu.
Tagavedrustust muidugi selle aja tsiklil polnud, selle töö pidid ära tegema sadula alla paigutatud vedrud. Küll aga pandi R35-le neljakäiguline käigukast, kuid jällegi ajastule kohaselt tuli käike vahetada käsitsi. Käigukang turritab välja bensiinipaagi paremalt küljelt, kus selle H-tähe kujuline käiguvalitsa skeem meenutab natuke mõne hilisema superauto oma. Muide, vana BMW-ga käikude vahetamine tuleb samuti auto roolist tuttav ette: esimene ette, teine otse taha, kolmas paremale ette jne. Kusjuures kõikidelt käikudelt saab ka otse vabakäigule lülitada.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
![](https://geenius.ee/app/uploads/2023/09/81defd7054068266474499673cb74c04.jpg)
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 17, september 2023
Kõik selle ajakirja lood