Kui sõiduautode ja kaubikute turvalisuse vallas on sõltumatu testiühenduse Euro NCAP-i (new car assessment program ehk uue auto hindamisprogramm) abiga kord peaaegu majja löödud ehk enamiku uute sõidukite ohutus tavatseb juba aastaid olla maksimaalse viie tärni vääriline, siis raskeveokid on siiani püsinud unaruses. Aga mitte enam – Euro NCAP-i ajaloo esimene turvatest on nüüdseks tehtud ka veoautodega ning tulemus sai enam kui kõnekas.
Vähe autosid, palju ohtu
Miks üldse peaks veoauto turvalisust proovile panema, neid on ju võrreldes sõiduautodega liikluses suhteliselt vähe? Eks ikka sellepärast, et 40 või enamgi tonni kaaluv autorong on liikluses palju ohtlikum kui paaritonnine kaubik või sõiduauto.
Euroopa liiklusstatistika järgi moodustavad raskeveokid liikluses osalevaist sõidukeist tõesti vaid umbes 3%, kuid samas tekitavad nad väga palju, aastas 100 000 – 150 000 km sõites tervelt 15% õnnetuste kogukahjust, kusjuures veoki osalusel juhtunud avariide ohvreist 89% on mitte veokijuhid ise, vaid nende kaasliiklejad: sõiduautojuhid, mootor- ja jalgratturid ning jalakäijad.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 23, detsember 2024
Kõik selle ajakirja lood