Suur lugu

Esimest korda raskeveokitele tehtud turvatest hirmutas veokitootjaid ning osa neist ei tahtnud autosid andagi

Veoki turvatestis pole keeruline olla edukas: juhi väljavaade olgu hea, suuri välispeegleid asendagu kaamerad-­ekraanid ning juhiabiseadmed osaku oma tööd hästi. Fotod: Volvo

Kõigi aegade esimene raskeveokite turvatest osutus nii hirmutavaks, et mitu veokitootjat keeldus selles osalemast. Katsed tehti ära vaatamata sellele ning hindeid pandi seinast seina, Volvode oivalisest Iveco puudulikuni.

Geeniuse tellijale

Kui sõiduautode ja kaubikute turvalisuse vallas on sõltumatu testiühenduse Euro NCAP-i (new car assessment program ehk uue auto hindamisprogramm) abiga kord peaaegu majja löödud ehk enamiku uute sõidukite ohutus tavatseb juba aastaid olla maksimaalse viie tärni vääriline, siis raskeveokid on siiani püsinud unaruses. Aga mitte enam – Euro NCAP-i ajaloo esimene turvatest on nüüdseks tehtud ka veoautodega ning tulemus sai enam kui kõnekas.

Vähe autosid, palju ohtu

Miks üldse peaks veoauto turvalisust proovile panema, neid on ju võrreldes sõiduautodega liikluses suhteliselt vähe? Eks ikka sellepärast, et 40 või enamgi tonni kaaluv autorong on liikluses palju ohtlikum kui paaritonnine kaubik või sõiduauto.

Euroopa liiklusstatistika järgi moodustavad raskeveokid liikluses osalevaist sõidukeist tõesti vaid umbes 3%, kuid samas tekitavad nad väga palju, aastas 100 000 – 150 000 km sõites tervelt 15% õnnetuste kogukahjust, kusjuures veoki osalusel juhtunud avariide ohvreist 89% on mitte veokijuhid ise, vaid nende kaasliiklejad: sõiduautojuhid, mootor- ja jalgratturid ning jalakäijad.

See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus

Telli Geenius esimeseks kuuks soodushinnaga 1 €
  • Pärast esimest kuud jätkub tellimus
    täishinnaga (8.99 eurot).
  • Sooduspakkumist saad kasutada ühe korra.
Säästad aastas -20%
Telli Geenius aastaks 79.99 €
  • Loe murevabalt terve aasta, tellimus uueneb automaatselt 12 kuu pärast.
Vali tellimuse tüüp
  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu

Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 23, detsember 2024

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.