Selle aasta 20. maist peavad kõik tehnoülevaatuspunktid olema suutelised koguma andmeid sõiduautode ja kaubikute (M1- ja N1-kategooria) tegeliku kütuse- ja elektritarbimise kohta. Andmeid kogutakse alates 1. jaanuarist 2021 registreeritud autode kohta. Miks seda tehakse?
„Eesmärk on jälgida, kuidas sõiduki tegelik kütusekulu vastab tootja poolt deklareeritud kütusekulule ja kuidas kütusekulu muutub sõiduki hinnangulise kasutusea jooksul,“ sõnastab Transpordiameti (TA) maismaasõidukite üksuse juhataja Jürgo Vahtra Euroopa Liidu (EL) direktiivi ametliku mõtte.
Kui auto on tehniliselt korras, siis selle kütusekulu aja jooksul ju samas märkimisväärselt ei muutu. Seega kumab esmapilgul süütuna tunduva andmekorje tagant hoopis kurjem plaan – tuvastada sõiduautode-kaubikute tegelik kütusekulu. Kui see ületab märkimisväärselt autotootja poolt teatatud ametlikku WLTP standardi järgset, siis ähvardab autotootjat tulevikus ilmselt täiendav CO2-heitmetrahv või muu karistus, kuigi seda praegu välja veel ei öelda.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.