Suur lugu

Kasutatud BMW 1. seeria: vahva sõita, aga ebapraktiline ja mootor võib alt vedada

Fotod: BMW ja Pille Russi

Kunagisel proovisõidul tõdesime, et sellel erandlikul uuel väikesel ­autol – (enamasti) tagaveolisel sõidukil – ei ole kuhugi kadunud BMW hea juhitavus ning sportlik iseloom, mis on kombineeritud ohtra saadaval oleva varustusega. Kuidas õigustab BMW 1. seeria teine põlvkond end 10 aastat hiljem kasutatuna?

Geeniuse tellijale

BMW 1. seeria tootmine algas 2004. aastal ning see saavutas arvestatava müügimahu. 2011. aastal tuli välja teine põlvkond, kuhu – nagu lubati – pidi vajadusel mahtuma ka lapsevanker.  Ilmselgelt peeti seda reklaamides silmas noori peresid, kellel oli eelmise põlvkonna BMWsse mahtumisega raskusi, aga kes ei soovinud loobuda BMW stiilist ja sportlikkusest ega tahtnud samas, et auto pidamise kulu märkimisväärselt kerkiks.

Pereautoks ikka kitsas

1. seeria oli saadaval nii kolme- kui ka viieukselise luukpärana. Eestis saada olevate autode seas on viimaseid üksikuid. Võrreldes eelkäijaga oli teise põlvkonna viieukseline versioon ligikaudu 7 cm pikem ning kuigi kasutusele võeti mitu oma aja kohta uuenduslikuna reklaamitud kaalusäästulahendust, sai see levinuma bensiinimootoriga versioonina eelkäijast isegi veidi raskem (BMW 116i: 1. pk 1240 kg vs. 2. pk 1270 kg), diiselmootoriga versioonina aga eelkäijast õige pisut kergem (BMW 120D: 1. pk 1350 kg vs. 2. pk 1320 kg).

Praktilisusega BMW ei hiilga – täiskasvanutel on tagaistmel istuda paras piin – samas kiidavad esi­istme piisavat pearuumi keskmisest pikemad juhid. Kuigi praktilisusega on, nagu selle klassi autol olla saab, on selge, et nii mõnigi noor pere on nõus selle suurema sõidurõõmu ja kvaliteetsete sisumaterjalide nimel alla neelama, kui elementaarselt vajalik autosse ära mahub. 

Varustuse ja materjalide valik oli uuena autot ostes muljet avaldav – see tähendab, et varustuse nimekirja tasub süüvida ka kasutatud 1. seeriat otsides. Näiteks pakuti autole juba 2011. aastal selles klassis toona veel tavapäratut internetiühenduse võimalusega multimeediasüsteemi, puitdetaile jne. EuroNCAP-i kokkupõrketestides teenis 1. seeria 2012. aasta metoodika järgi viis tärni.

Ostu plaanides tasub tähelepanu pöörata sisu kulumise märkidele, sissetoodud sõidukitel on läbisõit tavaliselt suhteliselt suur. Üldiselt tähendavad kvaliteetsed materjalid – eriti nahksisu korral – siiski seda, et sõitjateruum näeb viisakas välja ka pärast paljusid kilomeetreid. 

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.