Enamik autoomanikest teab ilmselt, et liikluskindlustuse hinnapoliitika on justkui must kast. Ühest otsast söödad sisse sõiduki andmed, teisest tulevad välja „müstilised” hinnapakkumised. Sageli on need üllatavalt kallid. Samal ajal võib odavamate pakkujate kohta siit-sealt kuulda jutte, et õnnetuse juhtudes ei taha need hüvitist kuigi lahkelt välja maksta.
Tegelikult on hinna kujunemise aspekte terve hulk, selgitab Autolehele LKF-i juhatuse liige Lauri Potsepp. „Liikluskindlustuseta autot ei tohi kasutada,” rõhutab ta esmajoones. Osalt kaitseb see kahju põhjustajat, et teda ei tabaks õnnetuse korral üle jõu käivad rahalised nõuded. Teatavasti lähevad uuema auto remont ja varuosad järjest kallimaks ning keerulisemaks. Teisalt kaitseb see muidugi ka kannatanut, et kahju kindlasti hüvitataks.
Pakkujaid on erinevaid
Hind kujuneb Potsepa sõnul enamasti kliendi kindlustus- ja kahjuajaloo, sõiduki kategooria, margi ja mudeli, võimsuse ning muude tehniliste detailide, aga ka kasutuspiirkonna ja -ala põhjal. Kel on õnnetusi juhtunud, need teavad: väikese kõksu järel võib kuumakse tuntavalt kasvada, aga teisalt ei pruugi muutuda üldse.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 21, november 2024
Kõik selle ajakirja lood