Lõuna-Eesti ühe kogenuma sõidukirestauraatori Heino Jaanuse (81) esimesed bussid olid Saurer (1942) ning Ikarus 55 Lux (1972). Nende kõrval võib äsja taastatud 1989. aasta Ikarus tunduda uuevõitu, kuid etendab meie tehnika- ja transpordiajaloos vähemalt sama tähtsat rolli, rääkimata selle panusest reisijateveol – antud juhul lausa pooleteise miljoni kilomeetri vältel Lõuna-Eesti teedel.
Ikarus oli omas ajas meie kandi tippbuss, palju vaiksem-mugavam kui toonased Nõukogude bussid. Küllap oskasid reisist rõõmu tunda ka selle konkreetse Ikarus 256-ga sõitnud reisijad, mis sest, et 1990-ndatel hakkas ka Ikaruste aeg läbi saama. Need olid vananenud, läbiaetud, viidi vanarauda ja unustati.
Aga mitte kõik bussid ja mitte kõigi poolt. 2001. aastal Tartus liinilt maha võetud Ikarus 256 oligi juba osaliselt vanametallis: sel puudusid pagasiluugid, iluliistud ja muud alumiiniumist valmistatud detailid. Heino Jaanusel jagus siiski juba toona ettenägelikkust buss päästa, sest tegu oli ühega viimastest Ikarustest Tartu bussipargis.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.