Kümne aasta vanuse Nissan Leafi või mõne muu teedrajava elektriauto ostmine on paras õnnemäng. Selline on nüüdseks jõukohane ost paljudele, aga võhikul on raske hinnata, mis seisukorras on auto kalleim osa ehk aku. Kui sel suur osa mahutavusest kadunud või aku lihtsalt üles ütleb, maksab uus vooluvaramu rohkem kui auto.
Või mis sest vanast Leafist, aina valjemalt räägitakse kõikjal ka sellest, et isegi küllaltki värsked ja luksuslikud elektriautod kaotavad väärtust samuti väga kiiresti. Autotootjad on seetõttu sattunud alasi ja haamri vahele: ühelt poolt peavad nad tootma aina enam elektriautosid, et kogu mudelirea CO2 heidet alla tuua, teisalt aga nõuavad liisingufirmad nüüd tootjailt juba hüvitisi ning tagasiostuprogramme, et kompenseerida autode kiiret hinnalangust.
Preemiumautode jääkväärtuse vabalangusest rääkides on üks esimesi pähe tulevaid Maserati. 2019. a. kroonis Business Insider kurva edetabeli juhiks Quattroporte, mis kaotas kolme aastaga 72% väärtusest. Margi keskmine kõigub 45% juures. Teine äärmus on Porsche, mille sportkupee 911 kaotab kolme aastaga hinnast tühised 9%.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 7, aprill 2024
Kõik selle ajakirja lood