Sumpad kargel talvehommikul oma paar nädalat kasutamata seisnud auto juurde, plaanis alustada päeva nii, nagu hoolas autoomanik tegema peakski – mootor käima ja siis auto lumest puhtaks! Kohe pärast käivitamist startimine võib ju säästa grammi kütust, aga autost hooliv inimene nii ei tee, sest enne sõitma hakkamist peab auto töövedelikud saama liikuma ning natukegi soojemaks.
Lukk ei avane ja uks ka
Ainult et võtmevaba lukk ei tööta! Katku linki, palju tahad, uksed on ikka kinni. Kas paar nädalat mantli taskus olnud võtme patarei on saanud tühjaks? Mõnel autol ongi patarei eluiga vaid aasta-kaks, teisel peab see vastu mitu korda kauem. Kuigi kõik autod tulevad poest vähemalt kahe võtmega, ei tule tagavaravõtme asukoht loomulikult ähmiga meelde.
Enamikul autodest pole sellest aga lugugi, sest lukustuspuldis on peidus päris võti just selliseks puhuks, kui puldi või auto enda aku on tühi. Kui sa pole tüüpilise autoomanikuna kasutusjuhendit lugenud, pole võtmelehe leidmine-kättesaamine muidugi alati kõige lihtsam.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
![](https://geenius.ee/app/uploads/2023/12/81defd7054068266474499673cb74c04-1.jpg)
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 24, detsember 2023
Kõik selle ajakirja lood