Klassikaline kastiratas, mida aastakümnete tagant mäletatakse, on kolmerattaline. Selle sadula taga oli kast, muidu meenutas seadeldis aga klassikalist jalgratast. Muidugi pidi seda ise enda toore jõuga väntama, kusjuures tegemist ei olnud sugugi kerge liikumisvahendiga ja käike polnud samuti.
Praegu liikleb tänavail õige erinevaid kastirattaid ning ka tehnika on hoogsalt edasi arenenud. Laiad ja lühikesed, kahe- ja kolmerattalised, elektriga ja „kondimootori” jõul liikuvad – kõike leidub. Kohati võib muidugi jääda mulje, et tegemist on suisa luksustootega, mille hind hingab väikeautode omale kuklasse. Kuigi selles on terake tõtt, on valik siiski hulga laiem.
Esmalt on nüüdseks enamiku kastirataste kastid kolinud juhist ettepoole. On kolmerattalised, millel asetseb kast kahe esiratta vahel, ning kaherattalised. „Kaherattaline on ikkagi edasijõudnutele,” tõdeb Velomarketi poodi vedav Janno Kauts. „Seda on Lääne-Euroopas näha, seal on neid pea 10 aastat kasutatud ja kaherattalisi hulga rohkem. Meil veel suurem nõudlus nende järele puudub, kolmerattaline tundub kindlam ja püsib ise püsti.”
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 19, oktoober 2024
Kõik selle ajakirja lood