Tagasikutsumine, teiste sõnadega järelparanduskampaania (ka parandusmeede) on üha tavalisem ja sellega on kokku puutunud tõenäoliselt enamik autoomanikke. Sääraste kampaaniate taga on lihtne loogika: tootja tuvastab oma sõidukil mingit sorti vea, mis ei teki kasutamise või tavalise kulumise tõttu, ning see parandatakse omaniku jaoks tasuta ära. Tundub ju hea ja eks ta olegi, sest auto saab korda või paremaks ning eraldi maksma selle eest ei pea.
Jamaks võib asi pöörata aga siis, kui auto pole enam päris samas seades nagu kunagi tehasest välja sõites. Paljud tagasikutsumised hõlmavad tarkvarauuendusi ning kui auto originaaltarkvara on muudetud, tekivad teinekord väiksemad, aga halvemal juhul säärased probleemid, et auto ei pruugi enam käivitudagi.
Küsimus tehnoülevaatusega
Tavalisemad näited on kiibituuning, olgu see tehtud siis kas võimsuse tõstmiseks või kütusekulu vähendamiseks, või hoopiski eemaldatud kübemefilter või EGR-klapp, mis on n-ö auto ajust välja kirjutatud. Võib ju muiata, et see on illegaalne ja ise oled süüdi, et autolt heitgaaside puhastusseadmed küljest lõikasid, aga see tegevus on nii massiline, et autoomanik ei pruugi seda teadagi – ta on heauskselt ostnud sõiduki, millel DPF-i või EGR-i enam pole.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.