Volkswagen Põrnika hiigelpikas ajaloos on 1997. aasta mõneti märgiline. Rahvaauto otsene järglane Golf jõudis siis neljanda põlvkonnani, kuid veelgi iroonilisemal kombel alustati siis ka New Beetle’i ehk uue Põrnika tootmist, kuigi algnegi autoke püsis endiselt konveieril.
1997. aastal tehti algupäraseid Põrnikaid siiski veel vaid Mehhikos ning seal pandi kokku ka tolle artikli hõbedane peategelane. Mudeli nimi polnud Mehhikos mõistagi Põrnikas, Beetle ega Käfer, vaid hoopis Vocho. Kuigi sõna tähendus on ikka sama. Kohe esimesel eluetapil sai sellest Vochost aga Käfer, sest auto maabus septembris Bremerhavenis ja veetis järgmised paar kümnendit Saksamaa ühes autokollektsioonis.
Ei raatsi sõita
Käferit poputati hellalt ja hooldati regulaarselt, aga sõitma eriti ei viidud: kilomeetreid kogunes 2016. aastaks vaid 739. Miniläbisõiduga auto toretses tol aastal Esseni autonäitusel, kus seda märkas eestlane Andrus.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
![](https://geenius.ee/app/uploads/2023/10/81defd7054068266474499673cb74c04.jpg)
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 20, oktoober 2023
Kõik selle ajakirja lood