Linnadžiipide võidukäik on pidurdamatu ning seda mitte ainult Eestis, vaid sisuliselt kogu maailmas. Lisage veel rohepööre, mis sunnib autotootjaid kasutusse võtma igasugu eri sorti hübriidmootoreid ja pakkuma üha rohkem elektriautosid, ja meeletu hinnatõus kõikjal ning saategi kokku pildi, mis avaneb nii müügiedetabelites kui ka automüüjate kodulehekülgedel.
Kokkuvõtlikult on kadumas väikesed ja odavad autod ja mõne tootja mudelivalikusse ongi alles jäänud vaid eri suuruses linnadžiibid, mis asendavad nii tavaluukpärasid, sedaane kui ka universaale. Kadunud on näiteks paljud väikesed autod, nagu Volkswagen Polo ja Ford Fiesta, suured sedaanid-universaalid, nagu Mazda 6 ja Opel Insignia, kupeedest ning mahtuniversaalidest rääkimata.
Madalseisus turul on häid pakkumisi
Ehkki statistikaaruannetes rõõmustatakse, et hübriidid teevad hullumeelselt võidukäiku, pole põhjus selles, et tarbija neid nui neljaks nõuaks, vaid selles, et muud ju lihtsalt polegi enam võtta. Kui palju te teate praegu ainult bensiinimootoriga autosid, millel poleks väikest elekriajamit? Neid on, aga vähe.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr 17, märts 2025
Kõik selle ajakirja lood