Teatavasti on meil kolm olulist maanteed: Tallinna-Pärnu, Tallinna-Tartu ja Tallinna-Narva maantee. Kaks esimest on eriti olulised kohalikus mõttes, pakkudes ühendust suuremate linnade ning pealinna vahel, aga ka rahvusvaheliselt. Nimelt on need juba kümmekonna aasta eest saanud Euroopa TEN-T (Trans-European Network) võrgustiku osaks, mille Eesti peab 2030. aasta lõpuks välja ehitama. Muidu järgnevad sanktsioonid …
Loomulikult on põhitakistus raha. Taristuehituse Liidu tegevdirektor Tarmo Trei tõdeb Autolehele, et praeguse riigipoolse korraldusega rahul olla ei saa. Sektori esindajad on aastaid püüdnud valitsusele selgeks teha, et närutades kärbub teeehitussektor. „Oleme võtnud suuna, et selgitada mõjusid, mis riigi teedevõrgu arendamise puudujääkidest tekivad,” sõnab ta.
Pole plaani ega raha?
Paraku pole teed nähtavasti prioriteetide reas kerkinud: rahastamine on Trei sõnul hoopis kahanenud. Lihtsalt öeldes jaguneb teeraha kaheks. Prioriteetsem on olemasolevate teede säilitamine, teine osa aga uute ehitamine. „Teehoiukava järgi peaks ehitamiseks aastas teede senises seisundis säilitamiseks olema 210 miljonit eurot,” märgib Trei. Tegelikult võiks summa hinnatõusu tõttu olla suuremgi. „Teede säilitamisele nähti tänavu ette aga vaid 93,4 miljonit.”
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.