Kuna Tallinnas ehitati nõukaajal Estonia vormel- ja Vihuri ralliautosid ning Riias RAF-i mikrobusse, ei saanud Vilnius jääda Balti riikide kehvimaks pealinnaks. Sestap pandi seal käima ralli-Ladade väiketootmine.
Ralliäss Stasys Brundza juhtimisel alustati VFTS-i (Vilnjusskaja Fabrika Transportnõh Sredstv, e k Vilniuse transpordivahendite vabrik) rallikatega 1977. aastal Lada-2101 pisut edasi arendatud versiooni 21011 (1,2 asemel 1,3 l mootor) põhjal.
Hittmudeliks sai siiski 1979. aastal esmaesitletud, moekalt kandiliseks muudetud välimusega 2105, mis sisimas oli siiski ikka seesama vana hea „kopikas“ 2101 – tagaveoline neljaukseline sedaan, mis omakorda põhines Fiati mudelil 124.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
![](https://geenius.ee/app/uploads/2022/10/81defd7054068266474499673cb74c04-2.jpg)
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 21, november 2022
Kõik selle ajakirja lood