Siin toodud kümme asja on autotootjatel viimaste aastate jooksul aia taha läinud.
1. Meeletu puutetundlikkus
See ikaldus sai alguse umbes 10 aasta eest, üheks teenäitajaks oli muidugi Tesla, aga järjepanu hakkasid puuteekraane kasutama kõik. Mõte on selle taga lihtne: puuteekraane on vaja niikuinii, aga iga nupp maksab raha. Niisiis, korjame nupud ära, teeme kõik funktsioonid digitaalseks ja võidame lõpuks korraliku summa.
Üks esimesi laiatarbeautosid, millel kaotati ära isegi kliimaseadme nupud, oli Peugeot 308. Euroopa aasta auto tiitli saanud 308 võis ju seetõttu innovaatiline tunduda, aga reaalsuses nõudis isegi sisetemperatuuri muutmine ekraanil mitut liigutust ning pikka keskendumist. Halb kasutusmugavusele, halb ohutusele. Tulemus: klient tõstis kisa ja nupud tulid (vähemalt osaliselt) tagasi. Sama on lugu roolinuppude ja puutepindadega – heaks näiteks Volkswagen, mis loobus uuel Passatil ja Tiguanil nn haptilistest lülititest.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 23, detsember 2024
Kõik selle ajakirja lood