Siinpool maakera teame Hyundaid eelkõige autotootjana, kuid tegelikult on selle hiiglasliku konglomeraadi haare ja ajalugu Lõuna-Koreas oluliselt laiem. Nimelt lõi ärimees Chung Ju-yung selle Korea sõja järel ehituskompaniiks, mis taastas hävitatud taristut ja moderniseeris teedevõrku. Korea arenes ülikiirelt, ettevõte paisus kui pärmi peal.
Seega on ka Hyundai nimi (현대, tänapäev) igati kohane. Mida aga uutele maanteedele sõitma panna? Chung oli noore ärimehena pidanud autoremonditöökoda ning loogilise jätkuna asutaski tööstushiid 1967. aastal Hyundai Motor Company. Juba järgmisel aastal alustati Korea turule Hyundai margi all toonase Ford Cortina, hiljem ka Granada tootmist.
Hyundai edu võtmeks sai aga Euroopa autotööstuse hetke parima know-how üleostmine. Nii võeti 1970-ndatel tööle George Turnbull, üks British Leylandi juhtfiguuridest, kes võttis endaga kaasa veel mitu tippinseneri. Koostöö tulemuseks oli Italdesigni kujustatud 1975. aasta kompaktauto Hyundai Pony.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr 15, september 2024
Kõik selle ajakirja lood