Kuigi Tesla käis algusaegadel läbi isegi pankroti äärelt, on USA autotootja nüüd mitu aastat uhkeldanud elektriautode müügitabeli tipus, tehes silmad ette kordi suurematele ja kogenumatele autofirmadele.
Kuidas teisiti saakski, sest tõi ju just Tesla läänemaailmas esimesena müügile suhteliselt mõistliku hinnaga ja samas väga võimekad elektriautod. Sellega näidati koht kätte nii niru sõiduulatusega teerajajatele Jaapanist kui ka edestati oluliselt nii Euroopa kui ka USA autotööstusmoguleid. Lisaks on Tesla üllatanud rekordeid murdvate eriversioonidega ning visandanud väga futuristlikke sõidukeid.
Visioon ja Muski tulek
Kui insenerid Martin Eberhard ja Marc Tarpenning 2003. aastal Californias Tesla Motorsi rajasid, oli neil selge, milline potentsiaal peitub liitiumioonakus. Saastevabadus oli oluline, kuid samas ei tohtinud elektriauto olla kompromiss. Vastupidi, see pidi sisepõlemismootoriga liikureile näitama tagatulesid.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
![](https://geenius.ee/app/uploads/2023/11/c1347fc57de09a95690fcc81888b38da.jpg)
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr 12
Kõik selle ajakirja lood