Kiiretel Hondadel on tänavu mitu tähtpäeva. Kui võtta sportversiooni tähistava Type R-i lugu laiemalt, tuleb minna hoopis 30 aasta taha, sest aastal 1992 nägi ilmavalgust tollase superauto NSX-i käredam versioon NSX-R. Type R-i esimene mudel oli mõeldud ringrajal kihutamiseks. See sai paar aastat varem turule tulnud tänavaversioonist pisut kergem, samuti muudeti ringrajaauto kandmikku jäigemaks. Esimest NSX-R-i toodeti väga vähe ning uuena müüdi seda ainult Jaapanis.
Peagi mõistis Honda, et sportliku suunitlusega kiire auto järele on nõudlust, kuid esimese hooga maailma vallutama ei tormatud. 1995. aastal kinnitati Type R-i embleem Integrale. Esimesed kolm aastat sai seda osta vaid Jaapanis, kuni see 1998. aastal saabus müügile ka Euroopas.
Esmaklassiline juhitavus
Autost sai hoobilt vana mandri autoajakirjanike lemmiklaps, sest tänu kergele kerele (1100 kg) ning tõhusale sportvedrustusele püsis see teel oivaliselt. Omamoodi kaubamärgiks sai muutuva klapiajastusega VTEC-mootor. Integra Type R-i tahhomeetril algas punane ala 8000 pöörde juures ning helid, mida jõuallikas sellisel töörežiimil kuuldavale tõi, tekitasid sõltuvust.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
![](https://geenius.ee/app/uploads/2022/05/81defd7054068266474499673cb74c04-3.jpg)
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 11, juuni 2022
Kõik selle ajakirja lood