Test

SsangYong Rexton: Kui seda toodetaks Eestis, siis me ostaksime seda maasturit lademetes

Ei, ära osta,

Enamik inimesi ei vaja puhtaverelist aeglustiga maasturit, mis suudab vedada kolmetonnist haagist. Nende jaoks on samast hinnaklassist suur linnamaastur palju mugavam valik. Ent kui valida on uhiuue Rextoni ja üle 100 000 kilomeetri sõitnud Land Cruiseri vahel, siis tasub SsangYongiga põhjalikult tutvuda.

SsangYong – too Lõuna-Korea autotootja, kes vorpis eelmisel kümnendil sõidukeid, mille disaini irvhambad kommenteerisid stiilis “ma võtaksin 100 eest samad seened” – on saanud maha täiesti uue Rextoniga.

“Miks see peaks mulle korda minema?” võite te küsida. Sest mida teab eestlane enamasti SsangYongist? Suhteliselt suure tõenäosusega seda, mis sai esimeses lauses mõttekriipsude vahel edasi antud. Või siis ei tea vähimatki ning selle nimi kõlab tema jaoks pehmelt öeldes ebausaldusväärselt.

Kõige korealikum mark

“SsangYong” tähendab korea keeles kahte draakonit, muide. Niisugune nimi on ilmekas näide jutuksoleva automargi lõunakorealikkusest. Just seda see ongi kogu aeg olnud.

Hyundai ja Kia on teinud väga suuri pingutusi, see tähendab kulutusi selleks, et valmistada eurooplaste maitse ja pepslikusega kokku klappivaid autosid. Nimetet duost hoopis väiksem ja kariderohkema minevikuga SsangYong pole suutnud või üleüldse tahtnudki sama rada käia.

Nii valmistab see neljarattalisi, mis on autonduses samasugused Lõuna-Korea kultuuri edasikandjad nagu “Gangnam Style” või metallist söömispulgad.

Tõsi, pärast masu ajal raskustesse sattumist ja India konglomeraadi Mahindra omandusse minemist on SsangYongi disainikeel muutunud mõnevõrra … Ütleme, et vähem pretensioonikaks.

Ent selle värskeimat mudelit ja ühtlasi lipulaeva, uut Rextonit, ei saa süüdistada konformismis. Tolle suure maasturi kujustus käib ikka oma rada. Ja isegi suunatuli klõpsub euroopalike autodega võrreldes teistsuguse heliga.

Aga kui oleks oma?

Lõuna-Korea on meie jaoks aga kauge ja võõras maa ning SsangYong võibolla kõige obskuursem automark, mis Maarjamaal ametlikult esindatud. Kuid mängime siinkohal ühe mõttemängu. Mis oleks, kui Eestil oleks oma autotööstus, mis toodaks sedasama Rextonit?

Kujutame näiteks ette, et nõukaajal läinuks Niva maasturite valmistamine lahti Eestimaal. Ja et pärast taasiseseisvumist jäi too tehas pinnale (Niva ju jäi!), enne kui välismaa suurfirma selle üles ostis ja sinna tublisti raha sisse pani. Ning et selle kõige tulemusena veerevadki tootmisliinilt maha omad ja armsad Rextonid.

Millise pilguga me sellisel juhul tollele maasturile vaataksime? Mida me selle kohta räägiksime?

Nagu “länkar”, aga palju odavam

Eelkõige rõhutaksime me, et tegu on puhtatõulise, raamile ehitatud džiibiga, millel on aeglusti ja võime vedada kas või kolmetonnist haagist. Täpselt nagu Toyota Land Cruiserilgi! Ainult et samaväärselt varustatud “länkar” maksab ligikaudu 15 000 eurot (!) rohkem.

Odavama, manuaalkäigukastiga Rextoni saab kätte kõigest 31 000 euro eest. Seitsmekäigulise automaatkäigukasti, nahksisu ja muu sellisega luksuslikum versioon maksab 37 000. Kolmas, kahekohaline istmerida lisab hinnale veel 2000.

Ning olgem selged: jutt käib ligemale viis meetrit pikast ja 1,8 meetrit kõrgest sõidukist, mis näeb päris elus välja veel pirakam kui piltidel.

Me lisaksime, et sealjuures on Rextoni garantii viis aastat ilma läbisõidupiiranguta, Land Cruiseril ainult kolm aastat või 100 000 kilomeetrit.

Me kiidaksime Rextoni ruumikust, eriti tohutusuurt pagasiruumi. Ning märgiksime põhjendatult, et sõitjateruum on vaikne, kena ja hästi kokku pandud.

Rextoni disaini ristiksime me ilma pikemata isikupäraseks. Ikka heas mõttes.

Küllap annaks me tõele au ja tõdeks, et valiku ainus, 2,2-liitrine diiselmootor ei tee kogukast täisraamil maasturist mürsku, kuid leiaksime, et see veab sitkelt. Niisugune hinnang oleks adekvaatne.

Kriitikale, et ebatasasel teel raputab vedrustus isegi suurimate velgedeta mehesti, vastaksime me, et nii suure veo- ja kandevõimega (üle tonni) auto ei saagi ilma raske koormata pehmelt õõtsuda. Ning kui keegi söandab automaatkäigukasti uimasuses süüdistada, nähvaksime, et see pärineb Mercedeselt ja mingu tehtagu maailma vanimale autotootjale selgeks, et too ei oska käigukaste teha.

Üks on selge: kui Rexton oleks Eestis valmiv auto, siis me ostaksime seda hulgim. Ilmselt oleks kõige populaarsem värv seesama, mis fotodelt vastu vaataval proovisõiduautol. See kannaks kataloogis nime “November”.

Aga reaalses elus?

Kuid “oleks” on paha poiss. Eestil pole oma autotööstust ja SsangYong on Lõuna-Korea mark. Kas reaalses elus on põhjust Rextoni poole vaadata?

Juhul kui te veate raskeid haagiseid (vagunelamut, hobusetreilerit, suurt paati, hobiautot…) või sõidate kohtades, kus linnamaasturid kipuvad hätta jääma, siis võibolla tõesti.

Hinnakirjast ja garantiist oli eespool juba juttu. Siia võib lisada, et uue Rextoni hinna eest pakutakse järelturul neli aastat vanasid ja üle 100 000 kilomeetri sõitnud Land Cruisereid. Kui valida on sellise ja uhiuue maasturi vahel, mille puhul kehtib viis aastat reegel “kalla ja talla”, siis… Mõistate isegi.

Muul juhul on vastus aga üsna selge ei. Rextoni asemel võib samasuguse raha eest osta näiteks viisaka varustusega Škoda Kodiaqi, mis on mugavam, rafineeritum, tagaistmel ruumikam, ökonoomsem ja mida kõike veel.

Pilguheit mütoloogiasse

Ahjaa. Kui Rexton oleks siiski Eestis toodetav auto, siis ei oleks selle marginimeks ilmselgelt SsangYong. Aga mis see siis oleks?

Draakonid on osa Lõuna-Korea mütoloogiast. Meie mütoloogia tunneb seevastu libahunti, keda kutsutakse lõunaeesti murdes ka soendiks. Võibolla siis see? Inglise keele rääkijad naeraksid end muidugi puruks.

SsangYong Rexton

Mootor2,2-liitrine diisel
Käigukastseitsmekäiguline automaatkäigukast
Võimsus133 kilovatti (181 hobujõudu)
Pöördemoment420 njuutonmeetrit
Keskmine kütusekulu8,1 l/100 km
Hind36 990 eurot (Quartz varustus, viis istekohta)
Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.