Jah, on olemas päriselt väike seltskond inimesi, kes tegelikult oma elustiili või asukoha tõttu vajavad masinat, mis on hea läbivusega – ükskõik mis ilmaga – ja mida ka sellisel kujul sihipäraselt kasutatakse, aga nemad tõesti teavad miks nad endale just sellise auto ostsid.
Millised on need nutikad müüdid, millega ligi 40%-le uue auto ostjatele tekitati tunne ja vajadus osta endale auto, mida nad tegelikult nii väga ei vaja? Veelgi enam, auto mis on teistele ohtlikum ja tekitab sinu suhtes kaasliiklejate varjatud pahameelt.
1. Maastur on turvaline?
Sõltub kelle vaatenurgast. Maasturi passiivne turvalisus põhineb eelkõige võidurelvastumise põhimõttel – kui sul on suur, peab mul veel suurem olema. Võitjaiks sellises lahingus jäävad relvastuse tootjad, aga kaotavad kõik teised, kellega sa liikluses kokku puutud.
Madala linnakiirusega õnnetuse korral on jalakäijal võimalus sedaankerega auto kapotile maandudes suuremat sorti kondiväänamisest pääseda, aga rinna kõrgusele tõstetud maasturi nina tähendab halvemal juhul õnnetule ohvrile auto all kaasa lohisemist viimaste pidurduse meetrite ajal. Ma olen ise seda pidanud nägema ja see ei olnud sugugi ilus. Ükskõik kes olukorras süüdi oli, jääb võigas mälupildike maasturijuhile päris pikaks ajaks kummitama.
Sa ütled, et sind ei huvita teiste turvalisus, vaid enda terveksjäämine. Arusaadav, oma nahk on alati kõige lähemal ja seda ei saa otseselt pahaks panna. Jah, suurem auto pakub sulle veidi rohkem kaitset kui sa kellelegi otsa sõidad. Aga suure tõenäosusega teed sa kellelegi ka palju rohkem haiget, mõtle sellele korra.
Ühtlasi arvesta aga sellega, et kõrgem auto läheb oluliselt kergemini kummuli ja selleks pole üldse palju vaja, mida tõestas ilmekalt juba ammu Mercedes oma üsna väikese A klassiga. Märksõnadeks otsingus on “elk test” ja “suv rollover”. Elektroonilised stabiilsuskontrollid ei ole kõikvõimsad ja usu mind, autovrakis pea alaspidi perega koos kraavis vedelemine ei ole “lahe perekondlik tegevus nädalavahetusel”.