Tunnistan, et mulle meeldib kiiresti sõita. Samas olen ma piisavalt vana mõistmaks, et seda tuleb teha kontrollitud keskkonnas (ringrajal vms) või Saksamaal autobahnil. Ometi on mul aeg-ajalt küsimus, et miks on need kiirusepiirangud meil just seal, kus nad on?
Linnas – ma saan hästi aru. Õnnis on see, kes on näiteks Tallinnas muul ajal kui öösel saanud kätte kiirusepiirangu lae. Aga maanteel? Viimase kahekümne aastaga on autode turvalisus ja võimekus kiiresti sõita oluliselt paranenud. Oluliselt on paranenud ka teede ja teemärgistuse kvaliteet. 90 km/h on aga piirkiirusena kivisse raiutud.
Kindlasti arvab enamus lugejaid, et see 90 on modelleeritud ja kalkuleeritud optimaalseimana liiklusohutuse seisukohalt. Ei ole. 90 sai standardiks 1970ndate naftakriisi ajal ja järel, kui naftat tootvate riikide kartellile (OPEC) ei meeldinud see, et USA Iisraeli abistas. Toona keerati naftakraanid lihtsalt kinni ja vaba maailm pidi kogema midagi sarnast, nagu meil oli siin 1990ndate alguses. Räigeid kütusejärjekordi.