Sinu auto puutub iga päev kokku erinevate keskkonnategurite ja mõjudega, nagu UV-kiirgus, sool, päike ja putukad. Aja jooksul kahjustab see “kompott” sõiduki välispinda omajagu. Kas seda saab ennetada?
Mis on keraamiline kaitse?
Auto keraamiline kaitsekate, ehk rahvakeeli keraamiline vaha, koosneb ränidioksiidist (SiO2) ehk vedelklaasist. N-ö tavavaha koosneb peamiselt rasvadest, silikoonidest, õlidest, polümeeridest ning kulub kiirelt maha. Keraamiline kaitse aga jätab auto välispinnale klaasja kihi, mis kaitseb pikka aega erinevate keskkonnategurite ja ka pisemate kriimude eest. Sõltuvalt tootjast võib keraamiline kate sinu sõidukile pakkuda kaitset 9–36 kuud.
Eeltöö on oluline
Kas keraamilist kaitset saab ka ise auto välispinnale kanda? Nii ja naa. Üldjuhul see siiski pole töö, mida kodugaraažis teha. Sellel on kaks peamist põhjust:
- Vajab poleerimist. Selleks, et keraamilise kihi ja auto värvkatte vaheline nakkumine oleks maksimaalne, tuleb teha vähemalt üheetapiline läigestamine. See eemaldab vanad vahajäägid, mis pesemisel ning isopropanooliga puhastamisel ei pruugi täielikult maha tulla. Poleerimine/läigestamine on oluline ka täiesti uute autode puhul, kuna enamik neist on tehases juba vahatatud.
- Õige keskkond. Peale keraamilist töötlust peab kaitsekiht kivistuma ettenähtud aja õiges temperatuurivahemikus, ilma niiskuse ja veega kokku puutumata.
Ehk teisisõnu – kui tunned end poleerimises kindlalt ja sul on kannatlikkust keraamilise vaha peale kandmiseks, siis sobib ka kodugaraaž.
… ja ka järelhooldus
Ehkki keraamiline vedelklaasi kiht täidab auto mikropoorid ja muudab pinna vett ja mustust hülgavaks, pole see päris kõige vastu immuunne. Täpselt sama oluline kui eeltöö keraamilise kaitse pealekandmisel, on ka järelhooldus. Järgnevalt olulisemad punktid.
- Väldi happelisi leotusvahendeid. Happeline vahend söövitab ning võib pikalt peale jäädes kahjustada ka plastik- ja kummidetaile.
- Vaha sisaldavad tooted. Selleks, et keraamiline kiht võimalikult kaua peal püsiks, soovitame kasutada vaha sisaldavaid šampoone ja pesuvahendeid – need annavad olemasolevale kaitsekihile lisakaitse.
- Väldi automaatpesulaid. Soovitame vältida harjapesulaid, kuna seal on enamasti kasutusel liiga tugevatoimelised vahendid ja kõvad harjased võivad keraamilist kihti “kulutada”.
- Putukad ja lindude väljaheited eemalda esimesel võimalusel. Mõlemad jätavad auto värvile pikalt peal olles söövituslaigud. Mida kiiremini need maha pesed, seda parem nii auto värvile kui ka vahakihile.
Milline toode valida?
2022. aasta sügisel viis Briti ettevõte Auto Express UK läbi testi, milles katsetas 23 keraamilist kattetoodet. Võitjaks osutus Sonax Profiline CC Evo, mis sai suisa viis tärni. Mis selle toote eriliseks muudab?
Sonax CC Evo tuli võitjaks tänu oma vetthülgavale omadusele – isegi pärast kuuekuulist katseperioodi püsisid veepiisad värvipinnal kaunilt teralised. Paljude konkureerivate kattetoodete pealekandmine oli küll oluliselt kiirem, kuid erinevus ilmnes lõpptulemuses. Sonax CC Evo pealekandmise faasis nähtud vaev tasus end ära värvipinna imelise välimusega ja katte suurepärase vastupidavusega.
Lisaks suurepärasele vetthülgavusele annab antud toode sõiduki välispinnale ka kauakestva „wet look“ läike. Olenevalt värvipinnast, hooldusest ja tingimustest võib kaitsekiht kesta kuni kolm aastat.
Saab ka lihtsamalt!
Neile, kes soovivad ise oma auto kallal nokitseda, on hea valik Sonax Xtreme Spray + Seal kiirkate. Si-Carbon-tehnoloogial põhinev keraamiline sprei annab sinu sõidukile läike ja vetthülgava efekti kuni kaheks kuuks.
Toode ei vaja põhjalikku eeltööd ega erilisi teadmisi. Lihtsalt puhasta pind, pihusta vahend otse märjale värvipinnale ning loputa. Efekti on märgata kohe pärast loputamist – värvkate tõrjub tõhusalt vett ja viimased veepiisad jäävad kaunilt helmesteks. Sõiduki välispinnale jäänud tilgad saab kiiresti kuivatuslapiga eemaldada.