Praegusel aastajal näitab termomeeter keskeltläbi kümme miinuskraadi. Lund sajab, teed on soolatud ning autod saavad sõites väga räpaseks. Räägitakse sageli, et talviti on auto pesemine ülioluline ning seda tuleks teha võimalikult palju.
Loomulikult – kuid kas see väide kehtib ka siis, kui temperatuur muutub ikka väga krõbedaks ja külmaks?
Karmi pakasega pestes jäätuvad tavaliselt uksed ning lukud ära ning tulemuseks on puhas auto, kuhu enne soojemate aegade tulekut ei pääse. See jutt on pärit aga vanadest aegadest, uuematel autodel uksi võtmega lahti ei keerata ning avamismehhanismid on ka tihenditega kaitstud.
Kui õues temperatuur just -25 kraadi ringis pole, siis võib autot pesta ka selvepesulas. Mõned neist on isegi paigutatud kaubanduskeskuste alla või lähedale, kus saab autot pärast pesu kenasti kuivatada.
Selvepesulates on aga mitu pesurežiimi, mis on tavaliselt soovituslikku järjekorda ritta pandud. Talviti pestes ei tohi ära unustada kuumvahaga etappi, mille käigus kantakse vaha autole koos sooja veega.
Vesi tõmbub kuumvaha režiimil pestes lõpuks tilka ja veereb värvkattelt maha enne, kui see külmuda jõuab.
Talviti mündipesulas pesemine ei ole võib-olla tõesti kõige meeldivam tegevus, aga autokere kestvuse nimel tuleks kuus vähemalt paar korda seda teha. Kui mitte põhjalikku pesu, siis suuremast mustusest ja sopast läbi ikka läbi loputada. Eriti puudutab see vanemaid autosid, mis on roosteprobleemidele vastuvõtlikumad.
Pesulas tuleks kindlasti puhtaks lasta koopad, veljed, uksevahed, uksealused ning võimalusel üle pritsida ka autopõhi. Sinna teedel pihustatav keemia just kõige paremini kinnitubki.
Mündipesulas ei pruugi pakutud lahendustega autot alati sajaprotsendiliselt puhtaks saada. Võimalikult hea viimistluse ning puhtuse saavutamiseks peaks kaasa tooma veel omajagu lisatarvikuid.
Velgede puhastamiseks võib kasutada spetsiaalset veljehapet, veljeharja ning pesukinnast. Kui veljed on üle harjatud ja pestud, peaks autot korraks ka mõne meetri võrra edasi liigutama, sest siis avalduvad tavaliselt mõned üksikuid velgedel pesemata jäänud kohad.
Lisaks ei oma kõik pesulad spetsiaalset leotusainet, millega näiteks pigiplekke lahti leotada. Autoekspert pakub selle probleemi lahendamiseks nii spetsiaalset pigieemaldusainet kui ka selle kasutamiseks vajalikke mugavaid dosaatoreid.