If Kindlustuse blogi

3 kõige olulisemat asja, mida kevadel oma autoga teha

Kehvasti pühkivad kojamehed võivad muutuda kiiresti ohuallikaks. Foto: Shutterstock

Talv sel hooajal korralikult kohale ei jõudnudki, nüüd kui suverehvide hooaeg on käes, on aeg lähemalt ka oma auto üle vaadata.

If Kindlustus soovitab ohutu sõidu ja auto tervise huvides jälgida kolme asja, millega säästate enda ja teiste elu ja tervist ning auto peab kauem vastu.

Kojamehed

Sool, madalad temperatuurid, jää ja lumi kahjustavad kojameeste kummiribasid. See talv oli jäätumist vähem, aga aken see-eest pidevalt mudane ja ka see ei mõju kojameestele hästi. Kehvad kojamehed mõjutavad väga oluliselt nähtavust.

Kui kojamees juba natukenegi jätab klaasile triibu, ei pühi korralikult või ühtlaselt, siis tuleb see mõnekümne euro suurune kulutus teha. Täiesti kindel võib olla, et kojamehed ajaga paremaks ei lähe ning mõnel vihmasel õhtul võib asi muutuda juba ohtlikuks.

Niiskus ehk udused aknad

Kõige rohkem niiskust tuleb talvel autosse saabastelt ja riietelt kukkunud lumest. Kuna konditsioneerid, mis aitavad niiskust välja saada, hakkavad tööle alles kuskil 5 soojakraadi juures, siis niiskus kipub autosse jääma. Eriti praegu, kui eriolukorra ajal vähem sõidetakse.

Samas on olnud eelnev talv ikkagi väga vesine ja niiskuseprobleeme võib paljudel olla. Tagajärjeks on udused aknad, võimalik hallitus ja korrosioon.  Udune aken on ohtlik ning paljud alustavad sõitmist enne, kui see korralikult puhtaks läheb.

Kasuta soojemate ilmade saabudes konditsioneeri, et auto kuivaks. Tõsta päikese kätte või tuppa kuivama kõik matid, mis autost välja saab võtta. Kui konditsioneeri pole, aseta autosse mõned niiskust imavad vahendid. Neid saab autotarvikute poest või ka ise teha.

Kui ka see ei aita, siis lase kontrollida salongiõhu filtrit – liialt kaua vahetamata filter võib samuti probleemiks olla.

Kas sul on õiged rehvid?

Esiteks muidugi tuleb paika panna rehvirõhk, sest see mõjutab nii ohutust kui ka rehvide tervist ja kütusekulu. Samuti tuleb vajadusel rattaid tasakaalustada.

Eriti puudutab see neid, kellel on rehvid eraldi velgedele ja need ise alla saab panna. Kui auto ikkagi suurematel kiirustel vibreerib, siis esimesena tasuks kontrollida rataste tasakaalu rehvitöökojas.

Need, kes sõidavad suvel edasi lamellrehvidega, peavad arvestama, et soojas ei ole lamellrehvi pidamine üldse nii hea kui külmas. Üle 7 soojakraadi hakkavad lamelli võimed vähenema.

Kui õues on 20-30 kraadi, siis on lamelliga lood juba päris pahad. Kui lamelli muster on kulunud ka, siis tuleks sellest mõttest loobuda.

Kui ei ole võimalik osta hetkel uusi suverehve, siis tuleb lamellidega sõites olla ekstra ettevaatlik, sest rehv kaotab oluliselt oma omadusi.

Kui alla läheb eelmise aasta suverehv, mille mustrisügavus on miinimumi lähedal, siis samuti tasuks tõsiselt kaaluda uute rehvide ostu. Suve jooksul kulub rehv ju edasi ja seega on sügiseks muster alla lubatud piiri ja langevate lehtede ning esimeste öökülmadega veel eriti ohtlik.

Minimaalne lubatud mustri sügavus on 1,6 mm, soovitatakse aga 3–4 mm, sest siis jääb ka kulumisvaru.

If on Põhjamaade juhtiv kahjukindlustusselts, kellel on Põhjamaades ja Baltikumis kokku üle 3,6 miljoni kliendi.

Märksõnad: , , , ,

Üleskutse

Aita meil Autotundi teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan saadet Kuulan Autotundi

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.